شناسهٔ خبر: 96936 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد:

پروژه‌های راهسازی استان اصفهان با ارزش مالی ۴۷۰۰ میلیارد ریال در حال اجراست/ فعال بودن ۳۳ پروژه راهسازی در استان اصفهان 

جاده اصفهان / کاشان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از فعال بودن ۳۳ پروژه راهسازی در سطح استان با ارزش مالی ۴۷۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت راه های این استان گفت: در مجموع طول راه های استان ۱۱ هزار و ۶۸۴ کیلومتر بوده که شامل  ۴۸۰ کیلومتر آزادراه، ۲ هزار و ۱۷۴ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۲۴۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۸۵ کیلومتر راه فرعی و ۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته دارد.   

وی افزود: در مجموع ۶ هزار و ۸۳۰ دستگاه پل و تونل در سطح استان اصفهان موجود است که ۴۰۱ دستگاه پل‌های با دهانه ۶ متر به بالا، ۶ هزار و ۴۲۷ دستگاه پل‌های با دهانه زیر ۶ متر و دو دستگاه تونل در محدوده استان را شامل می‌شود.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: هم اکنون در حال اجرای ۳۳  پروژه عمرانی در حوزه مهندسی و ساخت در شهرستان های مختلف هستیم که ۲۲ پروژه احداث و بهسازی، ۱۰ تقاطع غیرهمسطح و پل و یک پروژه ساخت تونل است.  

وی با بیان اینکه ارزش مالی پروژه‌های سال جاری ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است اذعان داشت: با افتتاح و بهره‌برداری آنها ۱۲۰ کیلومتر راه به مجموعه راه های استان افزوده می‌شود.  

قاری‌قرآن با مقایسه وضعیت احداث راه ها در ۴ سال اخیر گفت: راه اصلی ساخته شده در سطح استان اصفهان در سال ۱۳۹۹ به میزان ۲۰۵.۵ کیلومتر بوده که این عدد در سال ۱۳۹۸ معادل ۹۶ کیلومتر و در سال ۱۳۹۷ نیز ۱۳۶ کیلومتر بوده است. همچنین در سال ۱۳۹۶ راه اصلی ساخته شده ۱۵۶ کیلومتر بوده که این اعداد نمایانگر رشد چشم‌گیر راهسازی در سال جهش تولید بوده است.  

وی در خصوص پروژه‌های مسکوت مانده از سنوات گذشته و سیاست گذاری به عمل آمده در این رابطه اظهار کرد: عمده مشکل این پروژه‌ها مربوط به بحث عدم تامین منابع مالی آنها بود که به لطف خدا توفیق شد در یکسال و نیم اخیر جمعاً ۲۷۰ کیلومتر از پروژه‌های مسکوت مانده این اداره‌ کل را با هماهنگی‌ها و پیگیری‌هایی بعمل آمده تامین اعتبار، راه‌اندازی مجدد و بهره‌برداری کنیم.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد:همواره سعی کردیم هیچ پروژه‌ای را بدون اعتبار شروع نکنیم و تمرکز ما اتمام پروژه‌های اولویت‌دار بوده است تا شاهد تبعات اجتماعی عدم اجرای پروژه‌ها نباشیم.