شناسهٔ خبر: 9695 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت احداث و توسعه فضای سبز شهر جدید پرند/ سهم مسکن مهر از فضای سبز

فضای سبز شهری شهر جدید پرند بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع در ۷ فاز دارای فضای سبز است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فضای سبز ایجاد شده در شهر جدید پرند بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع در هفت فاز شامل بوستان‌ها، معابر، جنگل‌کاری، مجتمع‌های مسکونی و میادین است که فازهای صفر، یک و دو در سال ۹۲ تحویل شهرداری شد.

از سال ۱۳۷۶ تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار مترمربع بوستان‌های منطقه‌ای و محلی ایجاد شده و تمامی بوستان‌ها به ادوات ورزشی و بازی کودکان مجهز شده است.

مساحت بلوارهای احداث شده در شهر پرند ۲۲۰.۴۹۰ مترمربع است که ۱۶۱.۱۵۰ مترمربع آن در فازهای مسکن مهر اجرا شد، همچنین بیش از ۶۳۳.۷۰۳ مترمربع در سطح شهر جنگل کاری شده که بالغ بر ۲۰۰ هزار اصله درخت است.

پس از تدوین و تصویب طرح مسکن مهر و اختصاص حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی به شهر جدید پرند، طرح توسعه از فاز ۳ تا فاز ۶ به محدوده اصلی شهر الحاق شد. با واگذاری پروژه‌های مسکن مهر از سال ۱۳۹۰ این شرکت اقدام به احداث فضای سبز معابر عمومی و مجتمع‌های مسکونی با مساحت ۳۶۴ هزار مترمربع، به این شرح کرده است:

معابر عمومی

بلوارهای اصلی و فرعی شهر شامل امام خمینی(ره)، جمهوری اسلامی، رسول اکرم، امام علی، ۲۲ بهمن و غیره است.

کل مساحت احداثی ۱۶۷.۷۰۰ مترمربع و تعداد ۲۷.۸۴۴ اصله گونه گیاهی کاشته شد.

پروژه‌های مسکونی و تعاونی‌ها

این پروژه‌ها شامل شهرک آفتاب، مپسا فاز ۳، برهان، اساس گستر شرق، آبادگران نواندیش، درناآوند، وایون و غیره به مساحت ۲۱۰ هزار مترمربع و بیش از ۷۰ هزار اصله درخت و درختچه است.

ادارات و آموزشگاه‌ها

ادارات و  آموزشگاه‌های احداث شده در شهر پرند شامل پلیس راهور، پایگاه بسیج شهرک آفتاب، کلانتری ۱۸، درمانگاه سلام اعلام شد.

اقدامات و طرح‌های در دست اجرا

تجهیز سیستم آبیاری فضای سبز به سیستم آبیاری تحت فشار از مهمترین اقدامات در دست اجرا در شهر پرند است که با توجه به اینکه در پرند دسترسی به منابع آبی مطمئن میسر نیست از سیستم‌های آبیاری مدرن و تحت فشار استفاده کرد.

بنابراین این شرکت در مجموع مساحتی بالغ بر ۳۱۴.۹۰۰ مترمربع از سطح فضای سبز را به این سیستم تجهیز کرده و نسبت به تکمیل مابقی معابر و بوستان‌ها اهتمام می‌ورزد.

احداث فضای سبز پروژه‌های تحویلی مسکن مهر شامل اینتا پارس، عمران و سازنده کرمانشاه، مهر ۷ منطقه ۵ و غیره، طراحی و احداث بوستان دره بین فازهای ۳ و ۴ به مساحت ۳۰۹۱۰۶ مترمربع و طراحی و احداث فضای سبز بوستان‌های محله‌ای از دیگر برنامه‌های در دست اقدام شرکت عمران شهر جدید پرند برای تکمیل فضای سبز در این شهر به شمار می‌آید./

نظر شما