شناسهٔ خبر: 96981 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سرپرست سازمان هواپيمايی و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران:

شرکت فرودگاه‌ها پيشرو در اجرای واکسيناسيون/ بدون رعايت پروتکل‌های بهداشتی، اقدامات اثربخش نخواهد بود

امیرمکری سرپرست سازمان هواپيمايی و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران، صنعت حمل و نقل هوايی را به عنوان يکی از بخش‌های پيشرو در اجرای فرايند واکسيناسيون عنوان و ضمن تاکيد بر رعايت مستمر پروتکل‌های بهداشتی گفت: قطعا بدون رعايت پروتکل‌ها هيچ کدام از اقدامات اثربخش نخواد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سياوش اميرمکری در بازديد از فرآیند اجرای طرح واکسيناسيون در شرکت فرودگاه‌ها ضمن تبریک هفته دولت و تسلیت به مناسبت در گذشت  سه تن از کنترلرهای ترافیک هوایی که بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند گفت: یافتن جایگزین برای همکاران از دست رفته که از کارکنان بااخلاق، متخصص و خوشنام بودند بسیار سخت است و امیدوارم خداوند روح آنها را شاد و به خانواده محترم شان صبر عنایت فرماید.

رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها در خصوص تدابير اتخاذ شده برای اجرای فرايند واکسيناسيون در فرودگاه‌ها گفت: مجموعه صنعت حمل و نقل هوایی به ویژه در شرکت فرودگاه‌ها از بدو شیوع ویروس کرونا در کشور، اقدامات خوبی برای مقابله با شیوع بیشتر انجام دادند و با همکاری متخصصان بهداشتی و درمانی با رعايت پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه‌های کشور این اطمینان به مسافران داده شد که از این شق حمل و نقل برای مسافرت استفاده کنند و امروزه رشد سفرهاي هوايي در مقایسه با سایر شقوق حمل و نقل به دلیل رعایت پروتکل‌ها رشد بیشتری داشته است.

وی ادامه داد: علاوه بر این لازم بود ارائه دهندگان خدمت در صنعت حمل و نقل هوایی مورد توجه قرار بگیرند و اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلا به ويروس را برای آنها انجام دهیم. بنابراین مقدمات کار را فراهم کردیم و با پیگیری‌های بسیار خوبی که از سوی همکاران و با تلاش و پيگيري آقایان دکتر نوروزی و مهندس گلیج و مهندس نیکبخت انجام شد، موفق شدیم از طریق وزارت بهداشت سهمیه واکسيناسيون همکاران در شرکت فرودگاه‌ها، سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان هواشناسی و فرودگاه‌های کشور را دریافت و خوشبختانه امروز دوز دوم واکسيناسيون هم انجام شده که جز بخش‌های پیشرو در کشور هستیم که موفق شدیم تقریبا تمام همکارانی که تمایل داشتند را واکسینه نماییم.

وی در این راستا از همه همکاران در ستاد و حوزه منابع انساني و هم  مدیران کل فرودگاه‌ها در مراکز استانی برای اجرای این فرآیند قدرداني کرد.

امیرمکری در خصوص اجرای اقدامات نظارتی برای جلوگیری از شيوع بيشتر ویروس کرونا در شرکت فرودگاه‌ها به ویژه نقاط ‌کاری حساس گفت: از روز اول پیش بینی‌های لازم برای اجرای پروتکل‌ها نه تنها در بخش هوانوردی بلکه در تمام بخش‌های اجرایی و عملیاتی با جدیت در حال پیگیری است و حداقل در دو سه بخش از شرکت، اقدام ویژه‌ای همچون استقرار دستگاه‌های تهویه صورت گرفته است اما متاسفانه کرونا ویروسی است که تنها در حوزه کاری قابل کنترل نیست و با وجود تمام تمهیداتی که برای این کار اندیشیده شده متاسفانه در بیرون از مجموعه مخاطرات وجود دارد و افراد باید  پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی ادامه داد: با وجود واکسيناسيون افرادی بودند که دوباره مبتلا شدند. بنابراین با وجود واکسن هم نباید خیالمان راحت باشد که اتفاقی نمی‌افتد. با این اقدام ما سعی کردیم ایمنی همکاران را در مقابل کرونا بالا ببریم ولی قطعا بدون رعایت پروتکل‌ها هیچکدام از اقدامات اثربخش نخواهد بود. 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اعلام آمار واکسيناسيون را به اجرای پایان طرح در تمام فرودگاه‌ها موکول کرد اما در عین حال افزود: حدود سه هزار نفر در تهران برای تزریق واکسن مراجعه کردند. ضمن اینکه ما تمام تلاشمان را کردیم که افرادی که به هر نحوی در فرودگاه‌ها مشغول خدمت رسانی به مسافران هستند، هم واکسيناسيون شوند. 

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سرپرست سازمان هواپيمايي همچنین در خصوص اجرای پروتکل‌ها در پروازها نیز گفت:  یکی از نکات مهم در خصوص رعایت پروتکل‌ها در فرودگاه‌ها، هم در داخل پروازها و هم انتقال مسافران به پرواز است که سازمان هواپیمایی با توجه به وظیفه‌ای که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا بر عهده‌اش گذاشته شده، مسئول ناظر بر اجرای این پروتکل‌ها است. سازمان هواپیمایی کشوری با معرفی مدیران فرودگاه‌ها به عنوان نمایندگان تام الاختیار خود نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شرکت‌هاي هندلینگ و هواپیمایی را هم بر عهده ایشان گذاشته است.