شناسهٔ خبر: 97014 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیرراه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران انجام شد:

کلنگ زنی پروژه ساماندهی حاشیه رودخانه سیاهرود شهرستان قائمشهر

کلنگ زنی پروژه ساماندهی حاشیه رودخانه سیاهرود شهرستان قائمشهر مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران در آخرین روز از هفته دولت از کلنگ زنی پروژه ساماندهی حاشیه رودخانه سیاهرود شهرستان قائمشهر با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: پروژه ساماندهی و بهسازی و دیوار حفاظتی حاشیه رودخانه سیاهرود که از محلات هدف این شهرستان محسوب می شود با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال با طول ۲ کیلومتر شامل اجرای دیوار حفاظتی و پیاده رو سازی و بهسازی حاشیه آغاز شده است.

وی یادآور شد: طبق مطالعات انجام شده سهم شهرستان قائمشهر از بافت های تعریف شده در محدوده بازآفرینی در حدود ۱۵درصد (۴۱۷ هکتار) از مساحت آن است که شامل بافت تاریخی، سکونت گاه های غیررسمی و بافت فرسوده می شود.

گفتنی است اقداماتی در زمینه احیای بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در آمل در حال انجام است، می توان به از سرگیری اعطای تسهیلات مشارکت ساخت به ازای هر واحد ۴۰۰ میلیون ریال اشاره کرد که از سال ۹۶ تاکنون به بیش از ۳۰۰ متقاضی در محلات مختلف بافت ناکارآمد شهر تعلق گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران خاطر نشان ساخت: مراسم کلنگ زنی پروژه ساماندهی حاشیه رودخانه سیاهرود شهرستان قائمشهر با حضور عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، علیپور نماینده مردم شریف شهرستان قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، توکلی مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران، فرماندار و شهردار این شهرستان و همچنین سایر مدیران و مسئولین انجام و عملیات اجرایی آن آغاز شد.