شناسهٔ خبر: 97022 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران در ارتفاعات هرمزگان، سیستان و بلوچستان، البرز و زاگرس مرکزی/ خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور

هواشناسی باران کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش باران برای امروز و فردا در ارتفاعات البرز مرکزی و هرمزگان، احتمال خیزش گرد و خاک را در نوار شرقی کشور پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز هشتم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت. در سه روز آینده در ارتفاعات استان‌های هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، همچنین ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی در ساعات بعدازظهر بارش خفیف باران رخ می‌دهد. از بعدازظهر جمعه و شنبه به سبب نفوذ جریانان شمالی در استان‌های ساخلی خزر بارش‌ها در این مناطق و اردبیل و شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی شروع خواهد شد که به شکل رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود و سبب کاهش دما نیز در این مناطق می‌شود.

وی افزود: طی دو روز آینده در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که احتمال خیزش گرد و خاک در این منطقه نیز وجود دارد. این شرایط سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا نیز خواهد شد. از بعد از ظهر روز جمعه نیز دریای خزر مواج و متلاطم است.

رفیعی گفت: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری است و در بعد از ظهر همراه با غبار محلی خواهد بود. حداکثر دما امروز ۳۵ درجه و حداقل دما ۲۴ درجه بالای صفر است.

وی ادامه داد: امروز صبح شهرکرد دمای حداقل ۸ و بعد از آن اردبیل دمای ۱۰ و بیرجند دمای ۱۲ درجه بالای صفر را به عنوان خنک ترین مراکز استان ثبت کردند. گرم ترین مرکز استان نیز دیروز اهواز با حداکثر ۴۸، خرم‌آباد ۴۲، بوشهر ۴۱ و قم ۴۰ درجه بالای صفر بوده‌اند.