شناسهٔ خبر: 97027 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۲۰ کیلومتر راه روستایی در روتک شهرستان خاش در دست احداث است

1 (6).jpg رییس راه و شهرسازی شهرستان خاش گفت: ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی در منطقه سختگذر و کوهستانی روتک این شهرستان در دست احداث است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت و شهرسازی(سیستان و بلوچستان) اله بخش شهنوازی رییس راه و شهرسازی شهرستان خاش اظهار داشت: با توجه به اینکه ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها به ویژه راههای روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهرها می‌شود همکاران ما در این اداره در سالهای اخیر احداث ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی در منطقه کوهستانی و صعب العبور روتک را در اولویت کاری خود قرار داده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با اقدامات صورت گرفته ۷ کیلومتر از محور روستایی روتک بعد از انجام عملیات زیرسازی آسفالت شده و چهار کیلومتر نیز در حال آماده سازی برای آسفالت و بقیه مسیر نیز در حال ساخت است.

رییس راه و شهرسازی شهرستان خاش گفت: با اتمام این پروژه مهم راه سازی دیگر کشاورزان منطقه نیاز نیست برای عزیمت به مرز پاکستان برای صادرات محصولات خود مسیر ۳۵۰ کیلومتری سراوان_ جالق_ روتک را طی نمایند بلکه طول این مسیر برای رفاه حال آنان به ۱۲۰ کیلومتر کاهش می یابد.
 شهنوازی با بیان اینکه ساخت مسیرهای ارتباطی یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه یافتگی مناطق مختلف است که تحقق آن به بهبود مناسبات اقتصادی و تجاری منجر می‌شود، گفت: حرکت هم افزا و تلاش همکاران ما در شهرستان خاش به منظور تردد روان و ایمن کاربران جاده ای تسریع در توسعه زیرساخت های حوزه راه هاست.