شناسهٔ خبر: 97038 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رشد ۲۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرامام(ره) در پنج ماهه نخست سال جاری

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 18 پروژه بندری در بندر امام خمینی (ره) با حضور وزیر راه و شهرسازی تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در پنج ماهه نخست سال جاری در مجتمع بندری امام خمینی(ره) با ۲۰ درصد رشد به بیش از ۱۸ میلیون تن رسید؛ از این میزان ۱۱میلیون و ۲۹۶ هزار تن را کالای غیرنفتی و بیش از ۷ میلیون تن نیز کالای نفتی تشکیل می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردیريال تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در پنج ماهه نخست سال جاری در مجتمع بندری امام خمینی(ره) با ۲۰ درصد رشد به بیش از ۱۸ میلیون تن رسید که از این میزان ۱۱میلیون و ۲۹۶ هزار تن را کالای غیرنفتی و بیش از ۷ میلیون تن نیز کالای نفتی تشکیل می‌دهد.

۶ میلیون و ۸۸۸ هزار تن انواع کالای اساسی در پنج ماهه نخست سال جاری با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و استراتژیک  تخلیه شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از رشد ۱۷ درصدی برخودار بوده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت و با ظرفیت سالانه ۵۰ میلیون تن نقشی مهمی در زنجیره تأمین کالا و امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند.