شناسهٔ خبر: 97041 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باند دوم محور افوس به بویین میاندشت افتتاح شد

افتتاح باند دوم افوس بویین میاندشت با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان پروژه باند دوم محور افوس- بویین میاندشت به طول ۳.۵ کیلومتر و با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ آیین افتتاح پروژه باند دوم محور افوس- بویین میاندشت، پیش از ظهر امروز (سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰) با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.  

در حاشیه این مراسم مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه شهر افوس در غربی‌ترین نقطه استان اصفهان و در فاصله ۵ کیلومتری جاده ترانزیتی اصفهان، لرستان و شهرستان بویین‌میاندشت قرار دارد گفت: از دلایل اجرای باند دوم  محور افوس- بویین میاندشت می‌توان به وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان در این شهر، ترافیک و حوادث جاده‌ای و وجود نقاط حادثه‌خیز اشاره کرد.  

وی اذعان داشت: در سال ۱۳۹۷ برای اجرای این پروژه تفاهم‌نامه‌ای میان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان وشهرداری افوس منعقد شد که مطابق با آن شهردای می‌بایست عملیات را تا مرحله زیر آسفالت اجرا می‌کرد و آسفالت بر عهده این اداره‌کل بود.  

قاری‌قرآن افزود: شهرداری افوس در همان زمان بخشی از اقدامات را انجام داد که متاسفانه از لحاظ مشخصات فنی مغایر با مشخصات فنی راه و شهرسازی بود لذا در سال ۱۳۹۸ با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مقرر شد تا اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بصورت کامل برای اجرای این پروژه ورود کند و عملیات اجرایی کل محور توسط این اداره‌کل انجام پذیرد.  

وی با بیان اینکه آغاز عملیات احداث باند دوم این محور از اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۸ توسط این اداره‌کل کلید خورد اذعان داشت: عملیات اجرایی این پروژه به طول ۳.۵ کیلومتر با مشخصات فنی مطابق با استانداردهای راهسازی انجام پذیرفت. و در سال ۱۳۹۹ با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی تقدیم مردم عزیز استان شد.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در مراحل اجرایی ساخت این محور حدود  ۹ هزار متر مکعب خاکبرداری و بیش از ۱۲ هزار مترمکعب خاکریزی انجام شده همچنین دو پل لوله‌ای به طول ۳۶ متر احداث و خط‌کشی ترافیکی، نصب تابلو، علائم، چراغ چشمک‌زن نیز انجام پذیرفته است.  

وی با اشاره به اینکه اعتبار احداث این پروژه تقریبا ۴۰ میلیارد ریال بوده عنوان کرد: از این میزان ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی در نظر گرفته شده همچنین ۱۵ میلیاردریال قیر به این پروژه تخصیص داده شده است.  

قاری‌قرآن در پایان گفت: از مزایای اجرای پروژه باند دوم افوس-بویین میاندشت می‌توان به حذف نقاط حادثه‌خیز، جلوگیری از تصادفات رخ به رخ و حوادث جاده‌ای و حذف ترافیک در زمانهای پیک اشاره کرد.