شناسهٔ خبر: 97046 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن قزوین:

نیمی از واحدهای مسکونی استان قزوین مقاوم‌سازی و نوسازی شد/اتمام ۷۵درصد واحدهای مسکن محرومان

مسکن محرومان مدیرکل بنیاد مسکن قزوین با اشاره به اینکه نیمی از واحدهای مسکونی استان قزوین در شهرهای کوچک و روستاها مقاوم‌سازی شده است از اتمام ۷۵ درصد واحدهای مسکونی محرومان استان خبر داد.

اصغر گونجی مدیرکل بنیاد مسکن قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بخشی از فعالیت‌های بنیاد را در استان اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن قزوین با اشاره به اینکه ۹۴ هزار واحد مسکونی در استان وجود دارد که از این تعداد ۵۳ هزار واحد نوسازی و بهسازی شده است، گفت: تقریبا نیمی از واحدهای مسکونی روستایی نوسازی شده است. برنامه بیناد مسکن برای نوسازی و مقاوم‌سازی سالانه ۴ هزار واحد است که با گرانی مصالح ساختمانی که ایجاد شده عملا بخشی از کار به تاخیر افتاده و مردم مشارکت و همراهی لازم را به دلیل گرانی و نداشتن استطاعات مالی برای مقاوم سازی با بنیاد ندارند.

گونجی ادامه داد: در خصوص مسکن محرومان ۲ هزار واحد در شهریور سال گذشته آغاز شد که قرارداد ۲ هزار واحد به اتمام رسید. همچنین پی‌کنی ۱۸۰۰ واحد نیز انجام شد. از این تعداد بیش از ۷۵ درصد واحدها به اتمام رسیده ا ست.

وی توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر بود تا واحدهای مسکن محرومان تا پایان شهریور امسال به اتمام برسد که گرانی مصالح ساختمانی تکمیل واحدهای مسکن محرومان را با کندی مواجه کرد.