شناسهٔ خبر: 97047 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف بررسی پروژه‌ها صورت پذیرفت؛

سفر مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به شهرستان‌های خوانسار و بویین میاندشت

بازدید دکتر قاری قران از پروژه های خوانسار وبویین میاندشت مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در سفر به شهرستان‌های خوانسار و بویین میاندشت، از پروژه‌های در دست احداث این دوشهرستان بازدید و برای تسریع در اجرای پروژه‌ها رهنمودهای لازم را ارئه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)،علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه سفرهای درون استانی خود امروز سه شنبه ۹ شهریور به منظور افتتاح پروژه افوس- بویین میاندشت و بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های راه و شهرسازی شهرستان‌های خوانسار و بویین میاندشت عازم این شهرستان‌ها شد.  

وی در حاشیه بازدیدها در خصوص وضعیت طرح‌های اقدام ملی مسکن شهرستان بویین میاندشت اذعان داشت: با توجه به اهمیت طرح بزرگ اقدام ملی مسکن و تاکید بر تسریع در اجرای این پروژه، در این شهرستان ۶ هزار مترمربع زمین به این طرح اختصاص یافته است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: پس از انجام مراحل ثبت نامی متقاضیان استفاده از این طرح در شهرستان بویین و میاندشت، اقدامات لازم جهت بررسی فرم ‹‹ج›› آنان به عنوان شرط اولیه، بررسی و احراز ٥ سال سكونت، استعلام بانك، استعلام ثبت اسناد مالکیت و حذف متقاضیانی که اقدام به تكميل مدارك ننمودند بعمل آمد که نهایتاً تا کنون تعداد ۴۷ نفر تایید نهایی شده و از این میزان ۳۷ متقاضی افتتاح حساب کرده و واریز وجه داشتند.  

وی در خصوص طرح تفضیلی شهر بویین بیان داشت: برای طرح تفصیلی این شهر در حال اجرای کمیته‌های کار هستیم همچنین مطالعات وضع موجود بعمل آمده و آماده ارائه به کمیسیون مربوطه است.  

قاری‌قرآن پس از بازدید از پروژه‌های کنارگذر و  تونل خوانسار ضمن بررسی پیشرفت اجرایی و زمانی این طرح ها، دستورات و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات مالی این دو پروژه را ارئه داد.  

وی با بیان اینکه پروژه تونل خوانسار، دومین تونل بزرگ استان اصفهان است گفت: با توجه به اینکه جاده اتصالی خوانسار به بویین میاندشت دارای شیب‌های طولی و افقی بسیار تند بود، مطالعاتی بر روی محور انجام پذیرفت و نهایتاً احداث تونل مدنظر قرار گرفت لذا هدف از اجرای این تونل، بهسازی و ایمن‌سازی محور خوانسار به بویین میاندشت بوده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۱۶ کیلومتر راههای دسترسی به تونل خوانسار را در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: این تونل به عنوان شاهراه غرب استان اصفهان تلقی می‌شود و سه استان اراک-اصفهان-خوزستان را متصل می کند که به لطف خدا اتمام آن مزایایی همچون کاهش میزان تردد از گردنه، کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی در تردد را به همراه دارد.  

وی در خصوص وضعیت پروژه کنارگذر خوانسار که یکی دیگر از پروژه‌های فعال این شهرستان است عنوان کرد: طول کل این پروژه ۱۹ کیلومتر بوده که سه کیلومتر آن در سنوات گذشته با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال خاکبرداری شده و ۸ کیلومتر دیگر طی قرارداد دوم در دست اجرا است.