به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، این جلسه با ارائه گزارش روند اجرای پروژه و راهکارهای تسریع در انجام بزرگترین پروژه فرودگاهی کشور در سال ۱۴۰۰ آغاز شد و با ارائه گزارشی از فرودگاه مهرآباد و لزوم بهسازی باند ۲۹ چپ، بهعنوان پرترافیکترین فرودگاه کشور ادامه یافت.
سیاوش امیرمکری در ابتدای نشست، ضمن خوشامدگویی به مدعوین، درباره اهمیت باند ۲۹ چپ مهرآباد و لزوم بهسازی این باند گفت: در طول سال گذشته تلاش زیادی برای هماهنگی در خصوص مهیا ساختن شرایط بهسازی باند ۲۹ چپ انجام گرفته است تا پروژه در زمان تعیین شده آغاز و مطابق برنامه زمانبندی به پایان برسد.
پس از سخنان مدیرعامل شرکت فرودگاهها، گزارشی از روند اجرا توسط راهبر فرودگاه مهراباد،معاون عمليات فرودگاهي ،مشاور کارفرما و مدیرعامل گروه مشارکت ارائه شد.
نحوه انجام مطالعات و طول مدت مطالعات، نحوه استخراج طرح بهسازی، برنامه زمانبندی پروژه و ...از موضوعاتی بود که به اطلاع اعضای جلسه رسانده شد.
سپس برخی از نکات فنی پروژه و نحوه اجرای آن در جلسه پرسش و پاسخ بین مشاور کارفرما، گروه مشارکت و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه مورد بحث و بررسی قرار انجام گرفت. بازدید از پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ نیز برنامه پایانی این رویداد بود.
باند ۲۹ چپ مهرآباد، آبروی نظام مهندسی کشور است
به گزارش شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، در ادامه این جلسه، از باند۲۹ چپ بازدید بهعمل آمد. رییس سازمان نظام اجرایی برنامه و بودجه کشور در بازدید از پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ بیان داشت: این پروژه مورد ارزیابی افراد مختلف قرار خواهد گرفت و قطعا آبروی نظام مهندسی کشور خواهد بود.