شناسهٔ خبر: 97092 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

توسعه فرودگاه رامسر تا يکسال آينده به سرانجام می‌رسد

مصطفی صفایی معاون عمليات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها در آيين کلنگ‌زنی پروژه‌های توسعه فرودگاه شهدای رامسر، پشتيبانی مسئولان اين شهر و متمايز بودن رامسر را دليل توسعه کمی و کيفی فرودگاه اين شهر دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مصطفی صفایی گفت: برای اجرای کامل طرح توسعه ترمينال فرودگاه رامسر حدود ۴۵۰ ميليارد ريال اعتبار تخصيص يافته است؛ چراکه فرودگاه يکی از زيرساخت‌های مهم توسعه هر شهر و استان به شمار می‌رود. 

 صفايي با اشاره به موقعيت منطقه‌اي رامسر به‌عنوان شهري گردشگرپذير با آوازه بين‌المللي افزود: همين موقعيت متمايز، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ایران را بر آن داشت تا اقدامات توسعه‌اي خوبي را براي ارتقاي کمي و کيفي اين فرودگاه به‌صورت عملياتي و مداوم انجام دهد.

این مقام مسئول با اظهار اينکه در سال‌هاي اخير بيش از ۸۰درصداز طرح‌هاي فرودگاهی که پيشرفت فيزيکي آنها بيش از ۵۰ درصد بوده به بهره‌برداري رسيده است، اظهار اميدواري کرد: ۲۰ درصد باقيمانده تا انتهاي سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداري برسد.

معاون عمليات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها همچنين پيش‌بيني کرد مدت زمان يکسال آينده اين طرح زيرساختي در فرودگاه اين شهرستان به سرانجام برسد.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، صفايي در مورد روند مراحل اجرايي طرح جامع فروگاه رامسر نيز گفت: پشتيباني و حمايت‌هاي مسئولان شهرستان در تملک زمين در راستاي طرح توسعه فرودگاهي و بهبود هرچه بهتر شرائط پرواز بسيار کمک کننده است و ضمن آنکه با تملک اراضي بيشتر مي‌توان اين فرودگاه را به دستگاه‌هاي کمک‌ناوبري مجهز کرد.