شناسهٔ خبر: 97094 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

فرودگاه اصفهان، فرودگاه پيشرو در انجام اقدامات ضدکرونايی

فرشید گلیج مديرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مديريت بحران و پدافند غيرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران در سفر يکروزه خود به اصفهان از فرودگاه بين المللی شهيد بهشتی و نحوه رعايت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی در اين فرودگاه جهت مقابله با ويروس کرونا بازديد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرشید گلیج مديرکل دفتر مقررات فرودگاهي، مديريت بحران و پدافند غيرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران دلیل سفر یکروزه خود به اصفهان را در شرایط پیک پنجم کرونا، دستور اکید رئیس  هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مبنی بر تشدید نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فرودگاه‌ها و نیز بازدید از اقدامات ارزشمند صورت گرفته در این فرودگاه در راستای مبارزه با بیماری کرونا و انتقال این تجربیات به سایر فرودگاه‌ها اعلام کرد.

وی فرودگاه اصفهان را فرودگاه پیشرو در امر واکسیناسیون پرسنل و همچنین انجام اقدامات تأمینی جهت سلامت کارکنان عنوان کرد و افزود : فرودگاه شهید بهشتی اصفهان که از چندی پیش و برای اولین بار در سطح فرودگاه‌های کشور واکسیناسیون پاکبان‌ها و آتش‌نشانان خود را شروع و به اتمام رسانده بود، با اتمام تزریق دوز دوم واکسن سایر پرسنل اداره کل و نیز اتمام تزریق دوز اول واکسن کلیه کارکنان شرکت‌های هواپیمایی، هندلینگ کننده، غرفه داران و بهره‌برداران فرودگاهی و ... توانسته در امر واکسیناسیون شاغلین خود، از فرودگاه‌های پیشرو باشد.

مديرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مديريت بحران و پدافند غيرعامل در ادامه از اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با ویروس کرونا در ترمینال‌های پروازی فرودگاه اصفهان و همچنین فرایند اعزام و پذیرش مسافرین پروازهای بین‌المللی بازدید کرد و برای فعالیت‌های ضد کرونایی صورت پذیرفته در این مجموعه از قبیل نصب برچسب‌های فاصله گذاری اجتماعی، الزام استفاده از ماسک، حضور ناظرین سلامت، نصب مواد ضدعفونی کننده دست و ... ، از مدیر کل فرودگاه‌های استان قدرداني کرد.

گلیج در جریان بازدید خود از فرودگاه شهید بهشتی، از بخش‌ها و واحدهای مختلف این فرودگاه از قبیل واحدهای عملیاتی ، اداری، مالی، گذرنامه، گمرک و ... نیز بازدید نمود و ضمن گفتگوی صمیمانه سه ساعته با کارکنان، از آنان خواست تا با ارائه پیشنهادات و انتقادات خود در خصوص نحوه مبارزه با ویروس کرونا در ستاد و کلیه فرودگاه‌های کشور، بتوانند شرکت فرودگاه‌ها را در امر محافظت از سلامت مسافرین و کارکنان  و به حداقل رساندن میزان خسارت‌های ناشی از کرونا یاری کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به این موضوع که پس از دریافت دوز دوم واکسن ایمنی کامل در فرد حاصل نمی‌شود، لذا از همکاران انتظار دارم کماکان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستشو و ضدعفونی نمودن دست ها و .. ادامه داده و این عزیزان می‌بایست تا صدور بخش‌نامه جدید از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر چگونگی حضور پرسنلی که دو دوز واکسن را دریافت نموده‌اند، مطابق با برنامه‌های دورکاری تعیین شده خود در محل کار حاضر شوند .

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، گفتنی است در این بازدید حسن امجدی مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان به همراه معاونین عملیات فرودگاهی و هوانوردی، فرشید گلیج را همراهی کردند.