شناسهٔ خبر: 97095 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بندرى سازمان بنادر اعلام کرد:

تشریح واگذارى اپراتورى ریلى بنادر به بخش خصوصى/ احداث دو خط آهن توسط سازمان بنادر

فرهاد منتصر کوهساری عضو هیأت عامل و معاون امور بندرى و اقتصادى سازمان بنادر و دریانوردى گفت: برای واگذارى اپراتورى ریلى به بخش خصوصى اقدامات مختلفى از سوى سازمان بنادر و دریانوردى انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد منتصر کوهسارى درخصوص وضعیت اتصال بنادر به شبکه ریلی، اظهار داشت: هم اکنون بنادر شهیدرجایى، امام خمینى(ره)، امیرآباد و خرمشهر به شبکه سراسری ریل متصل هستند و در سال جارى نیز شاهد افزایش حجم عملیات ریلى بنادر مذکور هستیم.

وى در مورد واگذاری امور ریلی بنادر کشور به اپراتورهای ریلی، اعلام کرد: برای واگذارى اپراتورى ریلى به بخش خصوصى اقدامات متعددی از سوى سازمان بنادر و دریانوردى صورت گرفته است.

معاون امور بندرى و اقتصادى سازمان بنادر و دریانوردى افزود: نوع قرارداد تهیه و به تصویب هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردى رسیده و جهت اجرا به بنادر کشور ابلاغ شده است.

کوهسارى با اشاره به اینکه تعرفه عملیات ریلى تهیه، تصویب و به بنادر ابلاغ شده است، گفت: در خصوص واگذارى عملیات ریلى به اپراتور واحد با شرکت راه آهن جمهورى اسلامى ایران تفاهم نامه منعقد شده و اپراتور مورد تایید شرکت راه آهن بر اساس تفاهم‌نامه به سازمان معرفى شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وى ادامه داد: با توجه به تفاهم‌نامه یاد شده، مقرر شد شرکت راه آهن اقدام به احداث دو خط آهن کند که البته تاکنون عملیاتی نشده است بدین جهت سازمان بنادر و دریانوردى اقدام به احداث دو خط آهن کرده است.