شناسهٔ خبر: 97096 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در پنج ماهه امسال محقق شد؛

صادرات بیش از ۱۸۹ هزار TEU کانتینر در بندر تجاری کشور/ افزایش ۱۰۰ درصدی ترانزیت از بندر شهید رجایی/تردد ۶۷۵ فروند کشتی کانتینری

بندر شهید رجایی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به افزایش ۲۸ درصدی صادرات کالاهای کانتینری از بندرشهید رجایی در پنج ماهه سال جاری گفت: طی این مدت ۱۸۹ هزار و ۱۲۹ TEU کانتینری از این بندر به کشورهای مقصد صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی‌ران در تشریح فعالیت پنج ماهه بندر شهید رجایی درحوزه کانتینری اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه ۱۸۹ هزار و ۱۲۹ TEU کانتینر ازبندر شهیدرجایی  صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل آمارها رشد ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد . 

وی با بیان اینکه  در میزان واردات کالاهای کانتینری نسبت به مدت مشابه سال گذشته(۹۹) تغییری حاصل نشده است گفت: میزان واردات کالای کانتینری در بندر شهید رجایی طی مدت یاد شده ۱۷۲ هزار و ۱۸۲ TEU کانتینر بوده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی افزود: همچنین طی این مدت به میزان ۱۱۲ هزار و ۸۲۷ TEU کانتینر ترانزیت صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجه ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد. 

محمدی کرجی‌ران اضافه کرد: در پنج ماهه نخست امسال نیز ۶۷۵ کشتی کانتینری به بندر شهید رجایی تردد داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش به ثبت رسیده است .  

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری کشور با ظرفیت سالانه  ۶,۵ میلیون TEU یکی از بنادر مهم منطقه بشمار می‌آید.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، این بندر تجاری با دارا بودن ۱۰ پست اسکله کانتینری در مجموع به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته بندری مهمترین بندر تجاری کشور و یکی از کانون‌های مهم تجارت دریا برد منطقه‌ای و بین المللی قلمداد می‌شود.