شناسهٔ خبر: 97097 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف بررسی پیشرفت پروژه های عمرانی صورت گرفت؛

بازدید بسطامی نماینده مجلس شورای اسلامی از چند پروژه راهسازی استان ایلام

بازدید بسطامی نماینده استان در مجلس و بهادری مدیر کل راه ایلام.PNG علی اکبر بسطامی نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی ایلام به منظور بررسی پیشرفت طرح های عمرانی از چند پروژه راهسازی استان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، علی اکبر بسطامی نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی ایلام به منظور بررسی پیشرفت طرح های عمرانی از چند پروژه راهسازی استان بازدید کردند.

طرح های احداث کنارگذر جنوب غربی شهر ایلام، احداث قطعات اول و دوم بزرگراه ایلام- مهران، پروژه چهار خطه ایلام- تقاطع ملکشاهی  و احداث تقاطع غیر همسطح ملکشاهی از جمله طرح های مورد بازدید امروز نماینده استان در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان بود.

بسطامی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی در این بازدید گفت: امسال با تدبیر و رویکرد مدیریت جدید راه و شهرسازی استان شاهد تسریع اجرای طرح های عمرانی این حوزه مخصوصاً در بخش راه هستیم و در این زمینه پروژه های کلیدی و هدفمندی نظیر کنارگذر جنوب غربی ایلام اخیراً تعریف و اجرایی شده است که می تواند نقش بسیار مهمی در تقسیم ترافیک محورهای کرمانشاه به ایلام و مرز بین المللی مهران ایفا کند.

وی افزود: در سطح کلان مدیریت کشور به دنبال تثبیت موقعیت استان ایلام به عنوان دروازه عتبات عالیات هستیم و خواستار نگاه ملی به طرح های استان می باشیم چرا که منفعت توسعه زیربناهای استان به طور مستقیم برای تمام کشور می باشد وهمه مردم کشور به نوعی از امکانات زیربنایی استان مخصوصاً حوزه راههای ارتباطی بهره مند می شوند.

تاکید حمایت نماینده استان از طرح های جاده ای و ریلی

نماینده استان در مجلس شورای اسلامی افزود: از طرح های آزاد راهی و بزرگراهی و ریلی نظیر آزادراه کرمانشاه- حمیل و کرمانشاه- اسلام آباد – قلاجه و ... که به سمت استان ایلام ادامه یابد حمایت کرده و پی گیر اجرای این طرح ها خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این بازدید گفت: پروژه کنارگذر جنوب غربی شهر ایلام با هدف هدایت ترافیک جاده ای کرمانشاه- قلاجه- ایوان به سمت مرز بین المللی مهران اخیراً تعریف و اجرایی شده است، طول این طرح با رمپهای تقاطع های غیر هم سطح طرفین حدود ۳ کیلومتر می باشد، مبلغ قرارداد این طرح ۸۴ میلیارد تومان و مدت اجرای آن ۱۸ ماه تعریف شده و در صورت تأمین اعتبار به موقع تکیل خواهد شد.

عبدالله بهادری در خصوص تکمیل بزرگ راه ایلام- مهران گفت: قطعه اول این طرح حد فاصل روستای مهدی آباد تا تقاطع ماربره به طول ۱۱ کیلومتر است که در این ۱۱ کیلومتر دو دستگاه تونل به ترتیب به طول ۸۴۰ و ۷۵۰ متر به طور کامل حفاری و کف برداری شده و عملیات لاینینگ تونل ۷۵۰ متری ظرف چند روز آینده آغاز می شود، در این قطعه عمده عملیات ترانشه برداری و خاکبرداری و خاکریزی به انجام رسیده و در مجموع این قطعه ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انجام مراحل پایانی قطعه دوم بزرگراه ایلام- مهران

وی در خصوص قطعه دوم بزرگراه ایلام- مهران گفت: ۸ کیلومتر از این قطعه که طول آن ۱۹ کیلومتر است(حد فاصل تقاطع ماربره تا تقاطع صالح آباد) با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجرا است و ظرف ۴ ماه آینده این قطعه به طور کامل تکمیل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی افزود: باند رفت قطعه سوم ایلام _ مهران حد فاصل تقاطع صالح آباد تا تقاطع سد شهید آل اسحاق ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باقیمانده آن شامل تکمیل پلهای عظیم منطقه کنجانچم می باشد که ظرف چند ماه آینده تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید و در باند برگشت نیز ۸ کیلومتر منطقه کنجانچم در حال اجرا است.

بهادری همچنین در خصوص محور خروجی ایلام به سمت ملکشاهی و بدره و دره شهر گفت: تا تقاطع ملکشاهی عملیات چهار خطه شدن این محور به طول ۱۲ کیلومتر اجرایی شده و روزهای آینده روند اجرای این طرح تسریع خواهد شد و در تقاطع غیر همسطح تقاطع ملکشاهی نیز پیمانکار مشغول ترانشه برداری رمپهای ورودی و خروجی می باشد و تمام سعی ما این است این طرح در سال جاری تکمیل و به بهره برداری برسد.