شناسهٔ خبر: 97108 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد؛

۱۰ کیلومتر دیگر از محور اسفراین به بجنورد به مناقصه خواهد رفت

 ۱۰ کیلومتر دیگر از محور اسفراین به بجنورد به مناقصه خواهد رفت راه و شهرسازی خراسان شمالی 1 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از برگزاری مناقصه ۱۰ کیلومتر دیگر از محور اسفراین به بجنورد حد فاصله پلیس راه اسفراین به سمت بجنورد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، روز گذشته قاسم قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی در همراهی با دکتر امان الله حسین پور، نماینده  مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، معاون مهندسی و ساخت اداره کل، نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در استان، روسای ادارات مرتبط و همچنین مشاورین و پیمانکاران از دو پروژه مهم شهرستان اسفراین شامل دو بانده کردن محور اسفراین به بجنورد به طول ۱۰ کیلومتر و همچنین راه آهن نقاب به اسفراین بازدید کردند.

 قاسمی در حاشیه این بازدید گفت: محور اسفراین به بجنورد جزو اولویت‌های اداره کل راه و شهرسازی است که با توجه به برنامه زمان‌بندی که توسط پیمانکار ارائه شده است پنج درصد از این برنامه عقب هستیم که می طلبد اکیپ های اجرایی در همه جبهه های کاری افزایش پیدا کند و اجرای پل ها و کنار گذرها و دوربرگردان ها هرچه زودتر عملیات اجرایی آن آغاز شود تا بتوانیم این عقب ماندگی را جبران کنیم.

 وی اضافه کرد: با پیگیری هایی که توسط مقامات ارشد استان جناب اقای دکتر شجاعی استاندار  و دکتر حسین پور، نماینده  مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی و دکتر هوایی در تامین و تخصیص اعتبار این محور صورت گرفته و تامین اعتبار که در دست اقدام است انشاالله به زودی ده کیلومتر دوم از سمت اسفراین به مناقصه خواهد رفت.

 امان الله حسین پور نیز در این بازدید گفت: ۱۰ کیلومتر محور اسفراین به سمت بجنورد با وجود اینکه چند درصدی از برنامه زمان بندی عقب است به خوبی در حال پیشرفت است و با توجه به پیشرفت این روزهای پروژه و برطرف شدن مشکلات آن عقب‌ماندگی در این زمینه جبران خواهد شد.

 وی تصریح کرد: با توجه به خواسته های مردمی و تردد مردم در این مسیر با توجه به پیشرفت خوب پروژه انتظار این را داریم که این پروژه زودتر از موعد مقرر یعنی زودتر از ۱۸ ماه تمام و تحویل شود.

 همچنین حسین پور به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر مدیران مرتبط از راه آهن نقاب به اسفراین بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت پروژه قرار گرفت.

 لازم به ذکر است راه آهن نقاب اسفراین در دو قطعه به طول ۵۷ کیلومتر در حال احداث است که قطعه اول به طول ۲۶ کیلومتر با ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی و قطعه دوم به طول ۳۱ کیلومتر با ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی قرار دارد.