شناسهٔ خبر: 97110 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش بادهای شدیدی از امروز عصر تا روز جمعه در شمال و شمال غرب کشور/آسمان تهران امروز صاف خواهد بود/ گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل بارش‌هایی به‌نسبت شدیدتر خواهند داشت

هوای ابری کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه استان‎های گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل در این مدت بارش‌هایی به‌نسبت شدیدتر خواهند داشت، گفت: امروز برای اکثر مناطق کشور آسمانی صاف و ابری پیش بینی می‌شود

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز یازدهم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

وی افزود: امروز برای اکثر مناطق کشور آسمانی صاف و ابری پیش بینی می‌شود. تنها در استان‌هایی مانند اردبیل، ارتفاعات گیلان، البرز و تهران بارش‌های پراکنده و خفیف پیش بینی می‌شود.

گودرزی گفت: از امروز تا شنبه در جنوب کشور در ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان و جنوب فارس برای عصرها و شب‌ها، انتظار بارش‌های پراکنده داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: از عصر روزجمعه تا اواخر روز شنبه، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و شرق اردبیل و شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی بارش‌ها آغاز می‌شود و اواخر روز جمعه این بارش‌ها به شمال شرق در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی هم می‌رسد و باران، رعد برق و کاهش دما در این استان ها پیش بینی می‌شود و حدود ۵ تا ۱۰ درجه نوارشمالی کشور خنک‌تر می‌شود.

وی تاکید کرد: گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل در این مدت بارش‌هایی به‌نسبت شدیدتر خواهند داشت و آبگرفتگی رخ می‌دهد. وزش بادهای شدیدی از امروز عصر تا روز جمعه در شمال و شمال غرب کشور رخ می دهد که سبب خیزش گرد وخاک در این مناطق می‌شود .

گودرزی یادآور شد: از روز شنبه تا آخر هفته آتی نیز در نوار شرقی کشور و بویژه برای شمال سیستان و منطقه زابل و خراسان جنوبی وزش بادهای شدید و توام با گردوخاک داریم که سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق می شود. تهران امروز آسمانی صاف و در طول روز وزش باد خواهد داشت و بیشینه دما ۳۷درجه سانتیگرداد خواهد بود.