شناسهٔ خبر: 9712 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

جزئیات مهمترین تصمیمات برای تامین خدمات زیربنایی و افتتاح‌ واحدهای مسکن مهر پردیس

حسین رجب صلاحی سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس به مهمترین جزئیات جلسات و بازدیدهایی که پایان هفته گذشته در شهر جدید پردیس برگزار شد، اشاره کرد.

حسین رجب‌صلاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از برگزاری جلسه‌ای با یعقوبعلی حسین‌نیا مدیرعامل شرکت گاز استان تهران خبر داد و گفت: مدیرعامل شرکت گاز استان تهران و هیئت همراه پایان هفته گذشته از فازهای ۸ و ۱۱ شهر جدید پردیس بازدید به عمل آوردند. در این دو فاز مشکلاتی در خط انتقال گاز وجود دارد که در این بازدید گلوگاه‌ها بررسی و در صورتجلسه‌ای مقرر شد تمام مشکلات موجود با همکاری مشترک برطرف و پیمانکاران شروع به کار کنند تا گاز اصلی این فازها شهریورماه وصل شود.

وی با اشاره به بازدید مدیرعامل شرکت گاز استان تهران از فاز ۸ پردیس اظهار کرد: جلسات مستمری با پیمانکاران در خصوص فاز ۸ برگزار و به آنان اعلام شد در صورتیکه واحدهای در دست ساخت ماهی دو درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد به شرکت‌های پیمانکار مبلغی اختصاص می‌یابد. در حال حاضر نیز ۶۰ تا ۷۰ پیمانکار در این فاز مشغول به کار هستند. 

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس در ادامه این گفتگو درباره دو تونل ارتباطی به پردیس با ارائه توضیحاتی افزود: دو تونل غربی و شرقی هر کدام به طول ۸۰۰ متر ارتباط بین بزرگراه تهران-پردیس را به فازهای ۵ ،۹ و ۱۱ برقرار می‌کنند. هم اکنون لاینینگ ۶۰ متر از تونل شرقی باقی مانده است، همچنین خطوط انتقال فاضلاب فاز ۱۱ از تونل شرقی عبور می‌کند که لوله‌گذاری تاکنون تا ۳۰۰ متر پیش رفته است. 

تحویل ۳۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس تا پایان سال ۹۴

رجب‌صلاحی با بیان اینکه این دو مسیر دسترسی به فازهای پردیس تا پایان شهریور‌ماه افتتاح خواهد شد، تاکید کرد: در تلاشیم تا پایان سال جاری ۳۰ هزار واحد مسکن مهر را در پردیس تحویل دهیم.

وی همچنین به بازدید خندان‌دل معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر کشور و محسن نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از شهر جدید پردیس اشاره کرد و به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در این بازدید که از فازهای ۸ و ۱۱ صورت گرفت معاون عمرانی و مدیران زیرمجموعه استانداری تهران و مدیران ستادی شهرستان پردیس نیز حضور داشتند. معاون وزیر راه و شهرسازی در این بازدید تاکید زیادی بر توجه به کیفیت ساخت‌وسازها و پیشبرد جدی امور مربوط به مسکن مهر داشت و اهمیت سلامت اداری تاکید کرد. 

به گفته رجب‌صلاحی، از مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی فاز ۱۱ که پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته بازدید به عمل آمد و این مخزن در یکی دوماه آینده نیز به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی همچنین از افتتاح نمادین ایستگاه کلانتری در فاز ۱۱ که با تمام امکانات در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته است خبر داد و به بازدید از تونل و پل ارتباطی بین فازهای ۵ ،۹ و ۱۱ نیز اشاره کرد و افزود: مسیر دسترسی به فاز ۱۱ از این راه‌های ارتباطی میسر خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه به پایگاه خبری گفت: به مدیران و نیروهای مجموعه فنی، شهرسازی و مدیریتی شرکت عمران شهر جدید پردیس اعلام کردیم که با توجه به در پیش داشتن افتتاح برخی واحدهای مسکن مهر، روزهای پنجشنبه نیز در محل کار خود حاضر باشند. 

به گفته رجب‌صلاحی، کمیته فنی شامل پنج کمیته تخصصی در روز پنجشنبه تشکیل جلسه داد و مشکلات این فازها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این روز جلسه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت توسعه شهرسازی برگزار و در این جلسه مقرر شد ضمن تزریق مبلغی به برخی پروژه‌ها، تا ۱۰ روز آینده در پروژه‌های فاز ۵ پیشرفت محسوسی صورت گیرد.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید از ابلاغ قرارداد خط انتقال آب و تصفیه‌خانه فاز ۱۱ خبر داد.

به گفته رجب‌صلاحی شهر جدید پردیس دارای ۸۴ هزار واحد مسکن مهر است./

نظر شما