شناسهٔ خبر: 9713 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سمت استان‌های فارس، كهگيلويه وبویر احمد و بوشهر؛

عملیات بهسازی در ورودي‌های خوزستان آغاز شد

حذف نقاط حادثه خيز در محور خوزستان حوزه شهرستان كيار معاون ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از شروع عملیات بهسازی و آسفالت و نیز عملیات چهار خطه کردن در ۱۷/۵کیلومتر از محورهای ارتباطی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، مراد مهری اظهار کرد: این محورها شامل لیکک - تشان بهبهان و سه راهی لیکک و محور رامهرمز - بهبهان است.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی آسفالت ۱/۵کیلومتر از مسیر لیکک - تشان ،بهبهان-لیکک و سه راهی لیکک – تشان هر دو به عرض ۷/۳۰متر به ترتیب به طول های ۱/۵ و شش کیلومتر شروع شده که برای این دو پروژه ۱۷میلیارد ریال هزینه می شود.

مهری ادامه داد: این میزان اعتبار از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اختصاص یافته و طرح های مزبور تا پایان امسال بهره برداری خواهد شد.
وی همچنین از تکمیل عملیات چهار خطه کردن اجرایی آسفالت محور رامهرمز - بهبهان از تقاطع 'آب امیری' تا تقاطع 'امیر حاضر' به طول پنج کیلومتر با اعتبار ۳۰میلیارد ریال خبر داد و گفت: این طرح نیز تا ۱۰روز آینده به پایان می رسد.

مهری در عین حال از انجام عملیات چهار خطه کردن این محور در محدوده روستای رستم آباد و روستای امام جعفر صادق(ع) به طول پنج کیلومتر خبر داد که برای این طرح نیز ۴۸میلیارد ریال هزینه می شود.

معاون ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خوزستان همچنین گفت: این محدوده از محور مزبور بزودی آسفالت و بهسازی می شود.


وی در ادامه از احداث دوربرگردان در محور مواصلاتی روستای شهرویه به سمت بهبهان در آینده نزدیک نیز خبر داد و گفت: مقرر شده با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی و کارخانه سیمان بهبهان مسیر هشت کیلومتری کارخانه تا بهبهان آسفالت، تعریض، بهسازی و ایمن سازی شود.

استان‏هاى فارس، كهگيلويه و بوشهر از اين مسير و از محور بهبهان به رامهرمز به مركز خوزستان متصل مى‏ شوند./