شناسهٔ خبر: 97131 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور رفاه حال کاربران جاده ای صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی فاز اول کنارگذر شهر پاوه

کرمانشاه - کنار گذر پاوه عملیات اجرایی فاز اول خاکی کنارگذر پاوه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه به صورت امانی با حضور استاندار کرمانشاه، نماینده مردم اورامانات، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه، سرپرست فرمانداری پاوه و مسئولان استانی و محلی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، عملیات اجرایی فاز اول خاکی کنارگذر پاوه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه به صورت امانی با حضور استاندار کرمانشاه، نماینده مردم اورامانات، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه، سرپرست فرمانداری پاوه و مسئولان استانی و محلی آغاز شد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در مراسم افتتاحیه این طرح با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های جدی مسئولان ترافیک شهر پاوه بود اظهار داشت: ترافیک شهر به دلیل عبور خودروهای حامل کالاهای ایرانی صادراتی به سمت بازارچه مرزی شوشمی زیاد است.

وی افزود: این کامیون‌ها برای صادرات کالاهای ایرانی از مرزهای پاوه از داخل شهر عبور می‌کنند که برای کاهش ترافیک شهر، ساخت کنارگذر یک ضرورت است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این کنارگذر یکی از دغدغه‌ها و موضوعات مورد پیگیری نماینده اورامانات‌ در مجلس بوده است گفت: از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه سپاسگزارم که با ماشین آلات راهداری خود بصورت امانی پای کار آمده است و امیدواریم فاز نخست این کنارگذر به طول هفت کیلومتر شامل عملیات اجرایی خاکبرداری و مسیریابی زودتر به پایان برسد تا با اجرای فازهای بعدی و تکمیل کنارگذر به ساکنان این منطقه و تسهیل صادرات از مرزهای استان کمک شود.  

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه نیز در این مراسم با خیرمقدم به حضور مهمانان گفت: با توجه به پیگیری نماینده پاوه و اخذ اعتبارات ویژه، تعهد این اداره کل انجام ۶ تا ۷ کیلومتر از عملیات خاکی این طرح است.

وی افزود: با توجه به ترافیک بالای مرز که از داخل شهر پاوه عبور می‌کند و برای کاهش این بار ترافیک و رضایت‌مندی مردم در منطقه امروز عملیات اجرایی کمربندی شهر پاوه آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری عملیات اجرایی این طرح را امروز آغاز کرد و برای تکمیل آن در موضوعاتی مثل تملک زمین، منابع طبیعی و غیره نیاز به همکاری و کمک سایر دستگاه‌ها دارد و با تمام توان کار را به پیش خواهد برد.

در پایان آرش لهونی نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز عملیات اجرایی کمربندی پاوه گفت: طی نشستی که با مسئولان سازمان راهداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه داشتیم، عملیات خاکی کنارگذر پاوه به طول ۷ کیلومتر به این اداره کل سپرده شده است.

نماینده اورامانات افزود: کنارگذر از ضرورت های اصلی پاوه است که معضل ترافیک شهری و ترافیک ناشی از عبور کامیون های ترانزیتی به سمت مرز شوشمی را مرتفع می‌ سازد، این اتفاق شروع خوبی است اما کافی نیست و اینکه پس از گذشت ۲۶سال از مطالعات کنارگذار پاوه، فاز یک اجرای عملیات آغاز می شود نوید خوبی برای مردم است.