شناسهٔ خبر: 97132 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سفر به استان سیستان و بلوچستان انجام گرفت؛

بازدید رئیس جمهور از طرح ساماندهی مسکن کپرنشینان مرادآباد

چابهار وزیر رییس جمهور در نخستین روز از سفر استانی خود به سیستان و بلوچستان با حضور در منطقه محروم مرادآباد چابهار، در جریان آخرین شرایط اجرای طرح ساماندهی مسکن کپرنشینان این منطقه و روند پیشرفت پروژه ساخت یک هزار واحد مسکونی برای محرومان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در سفر به استان سیستان و بلوچستان پس از بازدید از پروژه یک هزار واحدی مسکن و گفت‌وگو با دست اندرکاران آن، با حضور در منطقه کپرنشینی مرادآباد به طور مستقیم با مردم این منطقه محروم به گفت و گو نشست و از نزدیک از مشکلات و نارسایی های این منطقه مطلع شد.

رییس جمهور ساماندهی وضعیت مسکن ساکنان محله محروم مرادآباد را مورد تاکید قرار داد و گفت: کپرنشینی به هیچ وجه شکل مطلوبی برای زندگی مردم نیست و سامان دادن وضعیت این بخش از هموطنان‌مان بسیار اقدام پسندیده‌ای است که برای مجریان و بانیان آن برکات دنیوی و اخروی فراوانی دارد.

رئیسی با قدردانی از خدمات و اقدام های ارزشمند و خداپسندانه مجموعه بسیج و سپاه در بخش‌های مختلف از جمله ساخت مسکن برای محرومان جامعه، اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی در دولت با همکاری نیروهای بسیجی و سپاهی برای کمک به بهبود وضعیت معیشت و زندگی مستضعفین و محرومین سیستان و بلوچستان از هیچ اقدام و خدمتی فروگذار نخواهند کرد.

در این بازدید مقرر شد درخصوص چگونگی تسریع در ساماندهی وضعیت این منطقه محروم در جلسه شورای اداری استان تصمیم گیری شود.

شایان ذکر است پروژه مسکن محرومین هزار واحدی مرادآباد چابهار در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار با همکاری شرکت بازآفرینی شهری ایران بعنوان کارفرما و سازمان بسیج بعنوان مجری در حال احداث است و مساحت کل واحدهای این پروژه ۶۰ هزار متر مربع بوده و قرار است ظرف ماه های پیش رو آماده بهره برداری شود.

چابهار دارای بزرگترین میزان حاشیه نشینی در کشور به نسبت جمعیت است و استان سیستان و بلوچستان نیز یکی از سه استان با اولویت ویژه جهت انجام پروژه های مرتبط با کاهش سکونتگاه های غیر رسمی (حاشیه نشینی) است. در شهر چابهار در  منطقه مرادآباد زاغه نشینی رواج دارد. بنابراین برای اولین بار پس از انقلاب در شرایط طبیعی و به غیر از سیل و زلزله ۱۰۰۰ واحد مسکونی رایگان در حال ساخت است و ان شاءالله تا پایان تابستان تحویل می شود و افرادی که در زاغه زندگی می کنند سازه های پایداری در اختیار خواهند داشت.

لازم به ذکر است رئیس جمهور در بدو ورود به چابهار، به اسکله صیادی کنارک رفت و ضمن بازدید از بخش های مختلف آن با صیادان و ماهیگیران حاضر در این اسکله صیادی گفت‌و گو کرد.

در این سفر وزیران کشور، راه و شهرسازی، صنعت، معدن تجارت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس دفتر رئیس جمهور، رئیس جمهور را همراهی می کنند.