شناسهٔ خبر: 97140 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی/ خیزش گرد و خاک در مناطق غربی و شرقی کشور

آسمان ابری- آسمان- باران کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه استان‎های گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل در این مدت بارش‌هایی به‌نسبت شدیدتر خواهند داشت، گفت: در مناطق غربی و شرقی کشور وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز دوازدهم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز بعدازظهر تا اواخر وقت شنبه برای استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و همینطور ارتفاعات البرز رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. اواخر وقت امشب بارش‌ها به خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز می‌رسد، ضمن اینکه دمای هوا در این مناطق به طور محسوسی خنک‌تر خواهد شد. شدت بارش‌ها نیز امشب در گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل خواهد بود و در این مناطق آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود. در این مدت دریای خزر نیز مواج و طوفانی است.

وی ادامه داد: در دو روز آینده در جنوب کشور در ارتفاعات زاگرس مرکزی، شمال هرمزگان و جنوب فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر همرفتی و بارش‌های پراکنده را شاهد خواهیم بود. در دو روز آینده وزش بادهای شدید در شمال غرب و غرب کشور رخ می‌دهد و می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق شود. روز شنبه تا اواخر هفته آینده در نوار شرقی کشور نیز باد و گرد و خاک رخ خواهد داد.

گودرزی گفت: آسمان تهران امروز صاف است و بعد از ظهر با وزش باد همراه می‌شود. بیشینه دمای امروز تهران به ۳۸ درجه سانتی گراد می‌رسد، البته از فردا هوای تهران کمی خنک‌تر می‌شود.