شناسهٔ خبر: 97144 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی پنج ماه اول امسال اتفاق افتاد؛

افزایش ۱۸ درصدی تردد در راه‌های استان مرکزی

 افزایش ۱۸ درصدی تردد در راه‌های استان مرکزی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از افزایش ۱۸ درصدی تردد در راه‌های استان طی پنج ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(مرکزی)، محمد محسنی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به تردد بیش از ۹۵ میلیون و ۳۸۵ هزار انواع وسایل نقلیه از محورهای مواصلاتی استان اظهار داشت: در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته، تردد در راه‌های استان با رشد ۱۸ درصدی همراه بوده است.

وی افزود: بر اساس تحلیل تردد در ۶۸ محور شریانی مجهز به تردد شمار آنلاین، از مورخ یکم فروردین تا یکم شهریور ماه امسال، در مبادی ورودی استان بیش از ۱۸ میلیون و ۹۰۶ هزار و در خروجی‌ها بیش از ۱۸ میلیون و ۴۲۹ هزار تردد به ثبت رسیده است که به ترتیب حاکی از افزایش ۴ و ۲ درصدی نسبت به پنج ماهه اول سال گذشته دارد.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در تکمیل بیانات خود گفت: استان مرکزی بر اساس ترددهای بین استانی در رتبه سوم کشوری قرار دارد که این مسأله نشان از موقعیت استراتژیک منطقه‌ای و اهمیت کریدورهای ارتباطی در این استان دارد.

وی تصریح کرد: حدود ۲۴ درصد از مجموع تردد انجام شده ، سهم تردد وسایل نقلیه سنگین با ثبت ۲۳ میلیون تردد می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش هفت درصدی همراه بوده است.

به گفته محسنی محورهای شازند-اراک با سه میلیون و ۹۹۴ هزار تردد، اراک-سلفچکان با سه میلیون و ۹۷۲ هزار تردد و آزادراه تهران-ساوه با سه میلیون و ۶۹۶ هزار تردد، رتبه اول تا سوم بیشترین تعداد عبور و مرور از جاده‌های استان مرکزی را بخود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: بر اساس داده‌های ترافیکی مرکز مدیریت اطلاعات راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، میانگین سرعت ثبت شده در محورهای مواصلاتی تحت پوشش، طی پنج ماه اول سال جاری برابر با ۸۸/۸ کیلومتر بر ساعت بوده که از میانگین سرعت در سطح راه‌های کشور ۱۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر است، لذا امیدواریم با ارتقای سامانه‌های هوشمند نظارتی و ثبت تخلفات سرعت در امتداد جاده‌ها، ضمن افزایش شاخص‌های بازدارندگی، روز به روز شاهد کاهش میانگین سرعت خودروهای عبوری و در نتیجه شاهد کاهش تعداد و شدت تصادفات باشیم.