شناسهٔ خبر: 97175 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان آذربایجان شرقی اعلام کرد:

تردد بیش از ۶۵ هزار وسیله نقليه سنگين باری از پايانه های مرزی جلفا ونوردوز در پنج ماه نخست امسال

تردد درپایانه مرزی آذرشرقی.JPG مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی از تردد بیش از ۶۵ هزار وسیله نقلیه سنگین باری از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز در پنج ماه اول سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (راهداری آذربایجان شرقی)، مدیرکل  راهداری و حمل ونقل جاده ای استان آذربایجان شرقی گفت: در 5 ماه نخست امسال، ۳۸ هزارو ۹۰۰دستگاه کامیون ایرانی وخارجی از مرزنوردوز و ۲۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی ازمرز جلفا تردد کرده اند.

اورجعلی علیزاده افزود: دراین مدت تردد کامیون ها ۱۰درصد در مرز نوردوز و ۲۳ درصد در مرزجلفا نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در همین مدت میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز ۳۵۱ هزار و ۶۹۰تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۷۰هزار و ۶۰۰تن بوده است.

وی گفت: در همین مدت میزان واردات و صادرات کالا از مرز جلفا ۲۱۴هزار و۷۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی وخروجی از این مرز۱۹۷ هزارو۷۰۰تن بود.

علیزاده درپایان خاطرنشان کرد: در این مدت مجموع مسافر تردد کننده از این دو پایانه مرزی ۵۹ هزار و۵۹۳  نفر بوده است که ۴۶هزار و۴۲۲ نفراز مرزنوردوز و ۱۳هزار و ۱۷۱نفر از مرز جلفا تردد داشته است.