شناسهٔ خبر: 97176 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خبر داد:

تعمیر آنلودر کشتی به دست متخصصان داخلی برای اولین بار در کشور

آنلودر عکس اصلی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از تعمیر آنلودر کشتی به دست متخصصان داخلی برای اولین بار در کشور خبر داد.

محمدرضا کرجی‌ران، مدیرکل بنادر استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از تعمیر آنلودر منگان شماره یک به دست متخخصان داخلی خبر داد و گفت: این قطعه برای تخلیه بار از کشتی و سوار کردن آن بر روی کشنده‌ها ضروری است.

وی ادامه داد: پیش از این، تعمیر این قطعه توسط متخصصان خارجی انجام می‌شد، اما به دلیل تحریم‌ها، متخصصان داخلی تعمیر این قطعه را برای اولین بار بر عهده گرفته‌اندو این اتفاق در کنار افزایش توان مهندسی داخلی، ارزآوری بسیاری نیز برای کشور به همراه دارد.

کرجی‌ران توضیح داد: به دلیل ورود اشیا نامتعارف از انبار کشتی آسیب شدید به زنجیرهای نقاله بوم این آنلودر وارد شد. باز کردن زنجیرها و تعمیر آنها باید طی دو مرحله انجام گیرد. در مرحله اول حدود ۱۰۰ قطعه زنجیر باز شده و با طراحی و ساخت پایه با ابتکار پرسنل فنی جهت سهولت در صافکاری و آهنگری قطعات خم شده حدود ۷۰ قطعه آسیب دیده صافکاری یا تعویض شد.

وی افزود: پس از تعمیر زنجیرهای باز شده روی دستگاه نصب و مرحله دوم زنجیرها (۱۰۰ قطعه) باز و به تعمیرگاه منتقل شد. هم اکنون سری دوم زنجیرها ( ۸۰ قطعه) در حال تعمیر، صافکاری و تعویض قطعات آسیب دیده است که انشاالله تا روز شنبه مورخ ۲۳ شهریور روی دستگاه نصب و آماده عملیات خواهد شد.