شناسهٔ خبر: 97178 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی راه‌های روستایی و فرعی خبر داد:

احداث و بهسازی راه روستایی خلیف آباد – حصار مهتر در شهرستان پاکدشت کلید خورد

احداث راه روستایی با افتتاح این جاده مسیر دسترسی روستاهاي خلیف آباد و روستاههاي اطراف به روستاي حصار مهتر و محور امام رضا(ع) و همچنين گرمسار کوتاه تر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران) ، محمد فرج زاده، معاون فنی و راه‌های روستایی و فرعی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون این اداره کل اقدام به احداث و بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی به طول ۱۶ کیلومتر از راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار در شهرستان هاي استان تهران اقدام شده است.

وی گفت : بهبود وضعیت راه‌های روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هر استان به شمار می‌روند، کمک کرده تا مسیر کشور برای دستیابی به توسعه پایدار را هموار سازد. در این رابطه نقش راه‌های ارتباطی و جاده‌ها در مناطق روستایی همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و این مساله در استان جزء دغدغه‌های مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران به شمار می‌رود.

معاون فنی راه‌های روستایی افزود: در راستای تحقق اهداف اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان تهران عملكرد سال۹۹ ، نقش بسزایی در كاهش هزينه نگهداري وکیفیت مطلوب جاده‌های روستایی و گسترش صنعت گردشگری استان داشته است. 

فرج زاده با اشاره به اجرای عملیات روکش آسفالت ۱۴ کیلومتر راه روستایی محور وادان و حبیب آباد – قاسم آباد درسال ۱۴۰۰ تصریح کرد: محرومیت زدایی و بهره مندی روستاییان از نعمت راه ارتباطی را از جمله اهداف اجرای اینگونه طرح ها دانست و گفت: در سال ۹۹ نسبت به بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی به طول حدود ۴۰ کیلومتر اقدام شده است.