شناسهٔ خبر: 97185 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی۵ ماه نخست سال جاری:

ثبت بیش از ۲۴۵ میلیون تردد در جاده های مازندران

مازندران رئیس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: طی پنج ماه نخست سال جاری بیش از ۲۴۵ میلیون از انواع وسایل نقلیه در جاده های استان در حال تردد بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (راهداری مازندران)  محسن هاشمی گفت: میزان کل تردد در محورهای برون‌شهری استان طی مرداد ماه سال جاری در حدود ۴۳ میلیون و ۹۱۰ هزار تردد بوده که این میزان از تردد در مقایسه با ماه قبل از آن ( تیر ماه ۱۴۰۰) در حدود ۱۸ درصد کاهش داشته است که دلیل عمده آن اعمال محدودیت های تردد به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا بوده است.

وی ادامه داد: میزان کل تردد در محورهای مواصلاتی استان با استانهای مجاور طی مرداد ماه سال جاری در مقایسه با تیر ماه حدود ۲۷ درصد کاهش داشته و به حدود سه میلیون تردد رسیده است ولی مقایسه ۵ ماه نخست سال جاری با دوره مشابه سال قبل حاکی از آن است که تغییرات چندانی در میزان کل تردد در محورهای مواصلاتی بوجود نیامده است.

رئیس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران افزود: در مرداد ماه سال جاری با در نظر گرفتن کل محورهای استان پیک تردد مربوط به روز چهارشنبه ۶ مرداد بوده که در این روز بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تردد انجام شده است و در صورتیکه میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان با استان‌های مجاور مدنظر قرار گیرد پیک تردد در این محورها در روز جمعه ۸ مرداد بوده که در آن بیش از ۱۲۳ هزار تردد انجام شده است. در هر دو مورد افزایش تردد ها متاثر از ایام تعطیلات مربوط به عید سعید غدیر خم بوده است.

گفتنی است در طی مرداد ماه سال جاری حدود ۹ درصد از ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است .