شناسهٔ خبر: 97199 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته دولت؛

۷ واحد آزمایشگاهی مجهز توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در استان تهران افتتاح و آغاز به کار کرد

آزمایشگاه خاک مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، گفت: هفت واحد آزمایشگاهی مجهز توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در استان تهران افتتاح و آغاز به کار کرد.

به گزارش پايگاه خبرى وزارت راه و شهرسازى ، امروز شنبه ۱۳ شهریور همزمان با هفته دولت و با حضور مجید کیانپور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و جمعی از خبرنگاران ، ۷ واحد آزمایشگاهی مستقر در پروژه‌های عمرانی و ملی استان تهران به طور همزمان و به صورت ویدئو کنفرانس آغاز به کار کردند.

کیانپور در این مراسم گفت: این پروژه‌ها شامل پروژه بازسازی و اجرای مجدد باند ۲۹ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، پروژه عمرانی سازمان انرژی اتمی، پروژه عملیات احداث منطقه ۲ آزاد راه تهران- شمال، راه‌سازی محور حسن‌آباد- چرمشهر، پروژه منطقه آزاد تجاری ۶۰ هکتاری منطقه ویژه اقتصادی ری، احداث نیروگاه پرند و طرح اقدام ملی مسکن شهر جدید پردیس است که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به دنبال ارتقاء کیفی، استاندارد سازی و نظارت بر استفاده از مصالح استاندارد در این پروژه‌های عمرانی است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه کیفیت ، رمز توسعه پایدار است، گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با داشتن سرمایه عظیم نیروی انسانی، امکانات، تجهیزات بروز و استاندارد که توانایی حضور در دو بخش کنترل کیفیت(QC) و تضمین کیفیت(QA) پروژه‌های عمرانی برای ارتقاء کیفی پروژه‌ها و افزایش عمر مفید آنها مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی خدمت رسانی می‌کند.

مدیرعامل اسبق شرکت عمران و بهسازی شهری ایران (شرکت بازآفرینی شهری ایران ) با تاکید بر اهداف شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خاطر نشان کرد: بزرگترین هدف شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک افزایش کیفیت در پروژه‎های عمرانی سراسر کشور است و رسالت ذاتی این شرکت تطابق فعالیت های عمرانی با استانداردهای فنی و ارتقاء کیفیت پروژه‌های عمرانی است که خوشبختانه طی ۶۰ سال گذشته نقش ارزنده شرکت آزمایشگاه در ارتقاء کیفیت پروژه‌ها قابل لمس بوده است.

کیانپور با بیان اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک همواره بر مقوله کیفیت تاکید داشته است افزود : شرکت آزمایشگاه برای داشتن ایرانی آباد و توسعه یافته از تمام ظرفیت‌ها و دانش خود برای ارتقاء کیفی پروژه استفاده خواهد کرد و واحد هایی که امروز آغاز به کار کردند نیز در همین راستا انجام وظیفه خواهند کرد .

وی با بیان اینکه از میان حدود ۷۰۰ واحد محلی که در سراسر کشور در حال ارائه خدمات آزمایشگاهی هستند ۴۲ واحد آن در استان تهران بوده و در این آزمایشگاه‌ها حضور مستقر داریم، افزود: هم اکنون نیز در ۱۲ واحد دیگر این استان حضور غیر مستقر داریم که در حال افزایش این واحدها هستیم و تا پایان سال ۱۳۰ واحد محلی جدید دیگر متناسب با حجم فعالیت های عمرانی هر استان و تقاضای کارفرمایان در سایر استانها دایر خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ادامه داد: هم اکنون شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک سهم ۲۳ درصدی از بخش ژئوتکنیک کشور را در اختیار دارد و در تلاش هستیم با توسعه ظرفیت و تسریع در ارائه خدمات ، به سهمی در حدود ۲۹ درصد برسیم.

کیانپور با بیان اینکه در تامین و ساخت و بومی سازی تجهیزات در برخی از بخش‌ها به به خودکفایی رسیده‌ایم گفت: با اتکاء و خودباوری به توان داخلی ، بخش بزرگی از این تحریم‎ها را در این صنعت بی اثر کرده‌ایم و در حال حاضر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک توانایی انجام ۵۵۰ نوع آزمایش متنوع علمی را دارد و با کسب این توانایی در بحث تکنولوژی و کنترل کیفیت به درجه‌ای از تخصص رسیده‌ایم که می‌توان گفت هیچ آزمایش فنی در کشور وجود ندارد که توانایی آن را در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه تجهیز هر واحدآزمایشگاهی مستقر تا ۹۵۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد گفت: امیدواریم با نهضت توسعه ساخت و ساز در حوزه‌های مسکن و همچنین زیر ساخت‌های حمل و نقل که در دولت سیزدهم هدف‌گذاری شده است بتوانیم تا پایان امسال ، ۱۳۰ واحد آزمایشگاهی دیگر را در سایر پروژه های عمرانی کشور به افتتاح برسانیم.