شناسهٔ خبر: 97210 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

احتمال خیزش گرد و خاک در تهران و استان‌های مرکزی/ بارش پراکنده باران در جنوب غرب کشور

هواشناسی باران کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش و رگبار و رعدوبرق در برخی مناطق کشور از وزش باد شدید تا پایان هفته در نوار شرقی کشور خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز چهاردهم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده برای استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و دامنه‌های شمالی البرز بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است. دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد بود. شمال آذربایجان شرقی نیز بارش پراکنده را تجربه خواهد کرد. در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر برای شمال و غرب استان‌های هرمزگان، جنوب فارس و ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر و  گاهی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. از ظهر سه شنبه جریانات شمالی روی سواحل دریای خزر تقویت شده و تا روز جمعه برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان مجددا بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد خواهیم داشت. دریای خزر نیز مواج خواهد شد.

وی ادامه داد: تا فردا وزش باد شدید برای استان‌های سمنان، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، ایلام و خوزستان احتمال وقوع گرد و خاک را افزایش می‌دهد. شمال خلیج فارس نیز مواج خواهد بود. تا روز چهارشنبه نوار شرقی کشور به ویژه در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود. 

نقشینه گفت: آسمان تهران در ۵ روز آینده صاف و آفتابی خواهد بود. بیشینه دمای تهران امروز به ۳۵، فردا به ۳۶ درجه سانتی گراد می‌رسد. کمینه دما نیز در مهرآباد ۲۳ و در شمیرانات ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.