شناسهٔ خبر: 97237 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مقام مسئول راهداری استان اردبیل:

۱۴۵ کیلومتر راه روستایی در استان اردبیل آماده آسفالت است/ بیشتر بودن میانگین راه روستایی آسفالت در استان از متوسط کشوری

راه روستایی.jpg معاون راه های روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در صورت تامین منابع مالی و قیر ۱۴۵ کیلومتر راه روستایی آسفالت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، منصور نجف قلی‌زاده نبود قیر و عدم تخصیص اعتبارات لازم را از اصلی ترین مشکلات راه‌های روستایی استان عنوان کرد و افزود: سال گذشته اعتبارات ملی ساخت و توسعه راه های روستایی حذف  و مقرر شد از محل اعتبارات استانی تامین شود که متاسفانه اعتبارات استانی نیز جوابگوی اجرای پروژه حوزه روستایی نیست.

وی با بیان اینکه برای احداث و آسفالت هر کیلومتر راه روستایی بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار لازم است، اظهار امیدواری کرد با حمایت فرمانداران شهرستانها و تلاش های نمایندگان ساعی استان در مجلس شورای اسلامی مشکلات مالی راهداری مرتفع شود.

معاون راه‌های روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از درحال ساخت بودن ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان خبر داد و تصریح کرد: برای اجرای عملیات آسفالت ۱۴۵ کیلومتر راه روستایی در استان اردبیل ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که تامین آن از محل اعتبارات استانی مقدور نیست.

نجف قلی‌‌زاده آسفالت بودن ۵۸ درصد از راه‌های روستایی استان اردبیل را یادآور شد و گفت: متوسط راه روستایی آسفالت در کشور ۵۲ درصد است که میانگین راه روستایی آسفالت در استان اردبیل از متوسط کشوری بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه راه دسترسی ۹۵ درصد خانوارهای روستایی استان اردبیل آسفالت است،خاطر نشان کرد: با توجه به این مهم که راه ۵۸ درصد از روستاهای استان آسفالت است، اما به علت پر جمعیت بودن این روستاها، ۹۵ درصد خانوارهای روستایی استان تحت پوشش جاده‌های آسفالته هستند.

معاون راه‌های روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: استان اردبیل ۶ هزارو ۳۷۳ راه دارد،که از این میزان ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۷ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۰ کیلومتر راه فرعی، ۴ هزارو ۷۵۱ کیلومتر روستایی ، ۲ هزارو ۷۳۶ کیلومتر آسفالته و ۲ هزارو ۱۵ کیلومتر نیز شوسه و خاکی است.