شناسهٔ خبر: 97246 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار اردبیل:

اردبیل در طرح اقدام ملی مسکن پیشتاز است

خبر راه و شهرسازی اردبیل استاندار اردبیل گفت: طرح اقدام ملی مسکن یکی از طرح های اساسی و در اولویت برنامه های دولت بوده و استان اردبیل از استان های برتر و پیشتاز در این حوزه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ( استان اردبیل)، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل در جریان بازدید از واحدهای در حال احداث مسکن ملی که با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل انجام گرفت اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان احداث ۵۰۰۰ واحد را تعهد کرده اند که ۱۵۰۰واحد برای شهرستان ها و ۳۵۰۰ واحد برای متقاضیان مرکز استان است.

وی با بیان اینکه تعدادی از واحدها به مرحله نازک کاری رسیده است افزود : با برنامه ریزی هایی که در استان انجام شده ، با پایان عملیات اجرایی تعدادی از واحدها تا پایان سال تحویل متقاضیان داده می شود و بقیه واحدهای در حال احداث تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل و در اختیار مردم قرار می گیرد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه ۳۰۰۰ نفر در استان به صورت آزاد ثبت نام کرده اند، گفت: ۲۰۰۰ نفر متقاضی در قالب تفاهم نامه با شرکت های تعاونی ادارات و نهادها و ارگان ها احداث و تحویل داده می شود.

بهنام جو اضافه کرد: نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، صدا و سیما، بنیاد شهید و برخی از ارگان های دیگر این تفاهم نامه را امضا کرده اند تا از مزایای این طرح بهره مند شوند.

رئیس شورای مسکن استان بیان کرد: ارایه زمین رایگان و بهره مندی از تسهیلات لازم برای اولین بار از سوی راه و شهرسازی و بانک مسکن برای متقاضیان از مزایای این طرح بوده که استان اردبیل در این زمینه پیشتاز است.

وی گفت: طراحی واحدها و نقشه های این طرح بسیار خوب ترسیم شده و واحدها کاملا از نورگیری مناسب بهرمند بوده و دلباز و قابل قبول هستند که برای متقاضیان دارای امتیاز است.

بهنام جو در پایان از عوامل اجرایی، اداره کل راه و شهرسازی، بانک مسکن، سازمان نطام مهندسی ساختمان، شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط تقدیر کرد.