شناسهٔ خبر: 97267 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید در نوار شرقی کشور/بارش پراکنده در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و آذربایجان‌شرقی/افزایش سرعت وزش باد و خیزش گردوخاک در تهران و ۸ استان

گردوخاک تهران کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش پراکنده در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و آذربایجان‌شرقی از افزایش سرعت وزش باد و خیزش گردوخاک در تهران و ۸ استان کشور، خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز پانزدهم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و شمال آذربایجان‌شرقی، بارش پراکنده رخ می‌دهد. همچنین در سه روز آینده در ساعت‌های بعدازظهر و اویل شب، در شمال و غرب هرمزگان و جنوب فارس، رگبار باران، رعدو برق و گاهی وزش بادهای شدید پیش‌بینی شده است.

گودرزی ادامه داد: از فردا سه‌شنبه با شمالی شدن جریانات در دریای خزر، بارش‌ها در سواحل دریای خزر تقویت می‌شود و تا جمعه برای اردبیل،گیلان، مازندران، گلستان، دامنه‌های البرز،خراسان شمالی و آذربایجان‌شرقی، کاهش دما، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش بادهای شدید به تناوب ادامه دارد. طی این مدت دریای‌خزر، مواج و متلاطم است. شدت بارش‌ها برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در گیلان و غرب مازندران پیش‌بینی شده است.

وی توصیه کرد: هموطنان در استان‌های پربارش انتظار آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها را داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در بخش‌هایی از جنوب سمنان، جنوب تهران، البرز، قم، مرکزی، اصفهان،ایلام و مرکزی برای ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، افزایش سرعت وزش باد را داریم که در پاره‌ای از نقاط می‌تواند با افزایش سرعت وزش باد همراه باشد.

وی افزود: نوار شرقی کشور وزش بادهای شدید همراه با گردوخاک را دارد. همچنین از سه‌شنبه شمال‌شرق و شرق کشور و از چهارشنبه در جنوب‌شرق و جنوب‌غرب کشور، وزش بادهای شدید توام با گردوخاک پیش‌بینی شده است.

گودرزی گفت: تهران برای امروز بعدازظهر وزش بادهای شدید را خواهد داشت. ۳۶ درجه سانتیگراد نیز بیشینه دمای امروز تهران است.