شناسهٔ خبر: 97268 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پنج ماهه سال جاری صورت پذیرفت؛

رسیدگی به تخلفات ۱۳۱ راننده، مالک و شرکت های حمل و نقل عمومی جاده ای سیستان و بلوچستان

باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: تخلفات ۷۵ راننده، ۴۷ شرکت حمل و نقل عمومی و ۹ مالک ناوگان این استان در پنج ماهه سال جاری در کمیسیون های ماده ۱۱, ۱۲ و ۱۴ مورد رسیدگی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در پنج ماهه سال جاری تعداد ۴ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر، کمیسیون ماده ۱۲ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل عمومی جاده ای کالا و مسافر و همچنین کمیسیون ماده ۱۴ مربوط به تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر تشکیل شده است.

وی عمده تخلفات رانندگان سیستان و بلوچستان را در این مدت کسر تجهیزات ایمنی و عدم رعایت بخشنامه های صادره از سوی سازمان ذکر کرد و افزود: با توجه به اختیارات تفویض شده به کمیسیون استانی، برای رانندگانی که تخلف آنها احراز گردید آراء متفاوتی از تذکر کتبی با درج در سوابق کارت هوشمند تا لغو کارت هوشمند به مدت یک ماه، در نظر گرفته شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان صدور اسناد حمل برای ناوگان فاقد تجهیزات ایمنی کامل و یا دارای اضافه بار، اخذ کمیسیون اضافی از رانندگان، عدم رعایت بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوطه را از عمده‌ترین تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان در این مدت عنوان کرد و ادامه داد: برای متخلفان این حوزه احکامی نظیر تذکر، جریمه و یک شرکت مسافربری نیز به علت تخلفات حمل و نقلی لغو پروانه فعالیت بمدت شش ماه صادر شده است.

 باقری تاکید کرد: با توجه به ضرورت خدمات‌رسانی مطلوب به مردم و استفاده کنندگان از خدمات حوزه حمل و نقل، این اداره کل تمام توان خود را برای جلوگیری از تخلفات به کار می‌گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان گرامی می توانند علاوه بر مراجعه حضوری به ادارات و نمایندگی های تابعه این اداره کل در شهرستان های استان، از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ و یا از طریق سیستم « شهراه »، هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا شکایت را به این اداره کل منعکس نمایند.