شناسهٔ خبر: 97316 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ازنا خبر داد:

لایروبی و بازگشایی دهانه ۸۰دستگاه پل و آبرو در سال جاری

خبر راهداری شهرستان ازنالرستان.jpg در پنج ماهه امسال دهانه ۸۰دستگاه پل، ابنیه فنی راه و آبرو در طول راه‌های شهرستان ازنا، لایروبی و بازگشایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، سجاد درگاه‌پور رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ازنا گفت: شهرستان ازنا دارای ۴۴ کیلومتر راه چهارخطه، ۳۵کیلومتر دوخطه، ۴۸ کیلومتر راه فرعی، ۳۴۸  کیلومتر راه روستایی آسفالته و ۴۳ کیلومتر راه روستایی خاکی است که از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه، با توجه به برنامه‌های پیش‌بینی شده، اقدامات قابل توجهی در راستای ارتقای ایمنی و نگه‌داری از این راه‌‌ها صورت گرفته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به لایروبی و بازگشایی دهانه ۸۰دستگاه پل، ابنیه فنی راه و آبرو در طول راه‌های این شهرستان اشاره کرد.

وی افزود: در حوزه راهداری در پنج ماهه نخست امسال، ۶۵ بازدید دوره‌ای از پل‌های بزرگ، تعویض ۱۲۰ عدد تابلو و علائم اطلاعاتی، هشداری و ایمنی فرسوده، نصب ۱۸۵ عدد علائم جدید، شست و شوی ۱۸۰۰ عدد تابلو و علائم، تعمیر و نصب ۱۰۰ شاخه گاردریل، نصب ۸۰۰ عدد چشم گربه‌ای و ایمن‌سازی گاردریل با نصب ۳۵ عدد سرسپری، پاکسازی شن و نخاله در رفیوژ وسط راه به طول ۵۰ کیلومتر و شانه‌سازی در راه اصلی به طول ۶ کیلومتر در راه‌های مختلف شهرستان انجام گردیده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ازنا، ایجاد و اصلاح شیب شیروانی به طول ۳۰ کیلومتر در راه اصلی و ۵۰ کیلومتر در راه‌های روستایی ، لکه‌گیری و چاله‌گیری به میزان ۱۵۰ تن در راه‌های اصلی و ۱۰۰ تن راه‌های روستایی، علف‌زنی شانه در حریم راه در طول ۲۰۰ کیلومتر و پاکسازی ۹۰ کیلومتر قنو، گشت‌های مستمر حریم راه و شناسایی و برخورد با ۱۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه را از مهم‌ترین اقدامات در این مدت برشمرد.

وی اظهار داشت: در این مدت دو نقطه پرتصادف تقاطع "زرنان" در محور ازنا-دورود و تقاطع همسطح "کلکله" در محور دورود-زنا در این شهرستان اصلاح شده است که تا پایان سال نقطه پرتصادف پازردآلو نیز با تعامل استان اصلاح و ایمن‌سازی خواهد شد.

درگاهپور افزود: از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به گشت‌های مستمر راهداری به صورت ۲۴ ساعته،  پاکسازی صحنه تصادف و جمع آوری‌لاشه حیوانات موجود در راه به تعداد ۸۰ مورد و تنظیم بستر یک دستگاه پل بزرگ اشاره کرد. در حوزه نگهداری راه نیز برنامه‌ریزی و شروع اجرای روکش آسفالت ۴۵ کیلومتر راه اصلی و روستایی در دستور کار است که امیدواریم تا قبل از شروع سرما تکمیل شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های این اداره در حوزه معاونت فنی و راه‌های روستایی نیز گفت: انجام روکش آسفالت راه‌های روستایی هندر-دوبلوکان به طول ۸ کیلومتر و گیلجرد( راه ارتباطی روستایی به استان مرکزی) در حال پیگیری است، علاوه بر این با هماهنگی استان کار مرمت و بازسازی راهدارخانه‌های محمودآباد و مرزیان، پلیس راه ازنا-الیگودرز و ساختمان مرکزی اداره با پیشرفت خوبی صورت گرفته است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ازنا؛ راه‌اندازی شبکه ارتباطی بی‌سیم و پیگیری افزایش سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات جاده‌ای در محورهای شهرستان به‌ویژه ازنا_شازند را به‌عنوان بخش دیگری از عملکرد این اداره در تعامل با مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان برشمرد.

وی با بیان اینکه روزانه پیگیر ارتقای پایانه مسافر و خدمات حمل و نقل عمومی شهرستان و اعزام ناوگان کالا برای حمل کالاهای اساسی به بندر امام هستیم، افزود: با توجه به بازدیدها و پیگیری‌های بعمل آمده و با برگزاری شش جلسه با انجمن‌های صنفی حوزه مسافر تاکنون ۹مورد از نواقص پایانه مسافربری شهرستان مرتفع گردیده است و در حال پیگیری ساماندهی خوابگاه و محل استراحت رانندگان هستیم، همچنین تاکنون ۳۰۰دستگاه ناوگان کالا از این شهرستان به بندر امام اعزام شده است.

درگاهپور با تاکید بر نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی حوزه مسافر گفت: در راستای اهداف و برنامه‌های پیش بینی شده نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی کالا و مسافر که از ابتدای سال جاری در استان مشخص و به شهرستان ابلاغ گردیده است با برقراری گشت‌های کنترلی مشترک با پلیس راه در پنج ماهه امسال موفق به شناسایی ۱۵۰ فقره تخلف اضافه تناژ، ۹۵ محموله ترافیکی فاقد پروانه عبور، ۵۸ فقره تخلف ناوگان اتوبوس از طریق سامانه سپهتن، ۲۵ مورد تخلف حمل مواد سوختنی و خطرناک و ۶۰ مورد تخلف عدم حضور مدیر فنی در شرکت های حمل و نقل شده ایم.

وی گفت: درمجموع طی این مدت ۷۰ مورد گشت کنترل دروازه‌ای ناوگان مسافر، ۱۰ گشت مشترک کنترل باسکول‌های مقابل پاسگاه های پلیس راه و ۴۰ مورد بازدید از شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل، تهیه بانک اطلاعاتی رانندگان و مهمانداران و معرفی رانندگان، متصدیان شرکت‌ها و فعالان حمل و نقل برای واکسیناسیون علیه کرونا صورت گرفته است.