شناسهٔ خبر: 97335 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در نوار شرقی کشور/ احتمال خیزش غبار در تهران، قم، البرز و سمنان/ مناطق شمالی کشور خنک‌تر می‌شود

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام تداوم بارش پراکنده در مناطق شمالی کشور، از افزایش سرعت وزش باد و خیزش گردوخاک در مناطق مرکزی و شرقی کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز شانزدهم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز به تدریح با تقویت جریانات مرطوب شمالی در سواحل دریای خزر در گیلان، ماندران گلستان و شمال و شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات شمال زنجان و قزوین و خراسان شمالی بارش باران گاهی همراه با رعدوبرف و وزش باد شدید را انتظار داریم. در جنوب کشور نیز در ارتفاعات جنوب فارس و غرب هرمزگان رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود و فردا نیز این شرایط ادامه دارد. در این دو روز شدت بارش‌ها برای گیلان و شرق اردبیل خواهد بود که احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها را نیز در پی دارد.

وی ادامه داد: دمای هوا نیز در نوار شمالی کشور طی چند روز آینده ۳ تا ۵ درجه کاهش می‌یابد. از امروز تا پنجشنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان در بعضی ساعات همراه با گرد و خاک خواهد بود. برای امروز و فردا در جنوب سمنان، تهران، البرز و قم وزش بادهای شدید که می تواند توام با گردوخاک باشد، پیش‌بینی شده است.

گودرزی گفت: امروز آسمان تهران صاف گاهی همراه با وزش باد است. ۳۵ درجه سانتی گراد بیشینه دمای تهران خواهد یود و این شهر در روزهای آتی خنک‌تر خواهد شد.