شناسهٔ خبر: 97344 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه لامرد خبر داد:

فرودگاه لامرد؛ پیشتاز در توسعه هوانوردی عمومی

فرودگاه لامرد مدیر فرودگاه لامرد از پیشتازی این فرودگاه در توسعه هوانوردی عمومی خبر داد.

سهراب عزیزی، مدیر فرودگاه لامرد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به وسعت عملیات هوانوردی در این فرودگاه گفت: سال گذشته بزرگترین ترمینال در فرودگاه‌های استان فارس بعد از ترمینال فرودگاه شیراز به مساحت ۵۵۰۰ متر مربع و با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان در فرودگاه شهدای لامرد با ورود پرواز لامرد-دبی شرکت هواپیمایی ایران ایر به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از مردم منطقه جنوب مقیم کشورهای حوزه خلیج مثل امارات متحده عربی، کویت، قطر و عمان هستند، افزود: علاوه بر پروازهای داخلی که شامل شیراز، تهران، سیری و بندرعباس است، پروازهای خارجی به مقصد دوحه، دوبی، عمان و کویت نیز توسط شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر ، کیش ایر و پارس برنامه ریزی شده است.

عزیزی افزود: این فرودگاه در رعایت شیوه نامه های ستاد ملی مقابله با کرونا نمره ۱۰۰ از ۱۰۰ را کسب کرده و البته به خاطر مصوبه  شرکت فرودگاه‌های کشور مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی پروازها در پیک پنجم کرونا و ترغیب مسافران به عدم مسافرت، پروازهای فرودگاه کاهش داشته است که امیدواریم با واکسیناسیون عمومی که به سرعت در حال انجام است، رشد مجدد پروازها را شاهد باشیم.

مدیر فرودگاه بين المللي شهداي لامرد با بیان اینکه با اضافه شدن یک دستگاه اتوبوس جابه‌جایی مسافر، تجهیزات هندلینگ زمینی این فرودگاه تکمیل شده است،گفت: یک ماشین جدید آتش نشانی مدل ولوو MF۴۶۰ نیز به تازگی به ناوگان فرودگاه اضافه شده است. اکنون ۵ ماشین کفساز آتش‌نشانی در فرودگاه وجود دارد اما ماشین جدید آخرین مدل از نوع خودروهای فرودگاهی است که بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان ارزش گزاری شده و می‌تواند علاوه بر پروازها در موارد اضطرار به صنایع همجوار مثل کارخانه آلومینیوم جنوب و صنایع نفت و گاز نیز بر اساس تفاهم‌نامه های فی مابین خدمت رسانی کند. 

وی افزود: روز گذشته برای تکمیل دوربین های حفاظتی و امنیتی یک مناقصه یک میلیار و ۴۰۰ میلیونی برگزار شد که با اجرای آن، همه نقاط فرودگاه به صورت اتوماتیک و ۲۴ ساعته مورد پایش و حفاظت قرار می گیرد. 

عزیزی با اشاره به توسعه هوانوردی عمومی در فرودگاه لامرد گفت: فرودگاه لامرد اولین فرودگاهی است که به بحث تاکسی هوایی پرداخته و توسعه هوانوردی عمومی را در قالب نظام هاب و اسپوک در دستور کار قرار داده است و همچنان جلوتر از سایر فرودگاه ها در این زمینه در حال حرکت است.

وی ادامه داد: یک شرکت خصوصی دو فروند هواپیمای سسنا مدل ۳۱۰R را بعد از طی مراحل قانونی ثبت و وارد چرخه هوانوردی عمومی در فرودگاه لامرد کرده و تا اسفند ماه سال جاری نیز یک شرکت دیگر به عملیات هوانوردی عمومی در این فرودگاه اضافه خواهد شد.

وي افزود: اولين ترم از كلاس‌های آموزش خلبانی نيز از بهمن ماه سال گذشته با 10 دانشجو در حال برگزاری است.