شناسهٔ خبر: 97360 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ازابتدای سال جاری تا شهریور ماه صورت پذیرفت ؛

اجرای ۱۱ کیلومتر سیستم روشنایی در راه‌های استان مرکزی

روشنایی استان مرکزی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از اجرای ۱۱ کیلومتر سیستم روشنایی جدید در راه‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (استان مرکزی)، علیرضا اختری معاون راهداری این اداره کل با اشاره به رشد فزاینده سطح ایمنی در راه‌ها طی سال‌های اخیر گفت: استان مرکزی با داشتن ۳۴۵ کیلومتر راه مجهز به سیستم روشنایی، به لحاظ برخورداری از روشنایی در امتداد جاده‌ها، از استان‌های برتر کشور بشمار می‌رود.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری ضمن بهره‌برداری از ۱۵۰۰ متر روشنایی در سطح راه‌های استان مرکزی، بیش از ۹۵۰۰ متر سیستم روشنایی نیز در حال حاضر در دست احداث است که بزودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

اختری افزود: تکمیل روشنایی محور اراک-فرمهین به طول یک کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان و بهره‌برداری از ۵۰۰ متر سیستم روشنایی در محور خمین-الیگودرز (محدوده روستای دهنو) با ۴ میلیارد ریال اعتبار از اقدامات ارزشمندی است که در راستای ارتقای ایمنی راه‌های استان، طی سال جاری به انجام رسیده است.

به گفته معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، در راستای برقراری ایمنی تردد در تقاطعات جاده‌ای، دو دستگاه برج نوری نیز امسال در محل تقاطع غیرهمسطح نادرآباد شهرستان آشتیان اجرا شده است.

وی افزود: در محور اراک - بروجرد محدوده گردنه زالیان نیز پروژه احداث سیستم روشنایی به طول۱۵۰۰ متر در دست اجرا می‌باشد.

اختری در ادامه خاطرنشان کرد: در هشت کیلومتر از آزادراه ساوه-تهران (محدوده رودشور، ابتدای حوزه استحفاظی استان مرکزی) تیر و چراغ‌های روشنایی نصب شده است که به محض اتصال به شبکه توزیع برق، بزودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

هدف از ارتقای سطح ایمنی راهها، کاهش تصادفات جاده ای است که به گفته اختری در این راستا، همسو با ایمن سازی فیزیکی راهها، ارتقای سطح فرهنگ ترافیک از اقدامات حائز اهمیتی است که به طرق مختلف با هدف توسعه زیرساختی و با استفاده از ظرفیت‌های موجود از طریق رسانه های تصویری و شنیداری و برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به انجام می‌رسد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در پایان اذعان داشت: ارتقای فرهنگ ترافیک و برقراری امنیت تردد در راه‌ها نیاز به هم افزایی دستگاه‌های دخیل دارد که در کنار اقدامات راهداری و کنترل هوشمند جاده‌ها، ابزارهای بازدارندگی و کنترل فیزیکی نیز بکار گرفته شود.