شناسهٔ خبر: 97361 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری هشتاد و سومین جلسه شورای مسکن استان اصفهان/ برنامه‌ریزی برای ساخت مسکن در ۴ سال پیش‌روی

شورای مسکن وباز افرینی اصفهان جلسه شورای مسکن استان اصفهان در محل سالن اجتماعات استانداری با ۹ دستورکار پیرامون طرح اقدام ملی مسکن و برنامه ریزی برای طرح جهش تولید مسکن تشکیل شد.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان پیرامون مباحث مطروحه در جلسه شورای مسکن استان اذعان داشت: این جلسه با ۹ دستور کار مرتبط با طرح اقدام ملی مسکن برگزار شد و ضمن بررسی آخرین وضعیت این پروژه پیشنهاداتی جهت رفع موانع و برنامه‌هایی برای طرح جهش تولید مسکن ارائه و در این باره اتخاذ تصمیم شد.   
پیرامون مباحث مطروحه در جلسه شورای مسکن استان اذعان داشت: این جلسه با ۹ دستور کار مرتبط با طرح اقدام ملی مسکن برگزار شد و ضمن بررسی آخرین وضعیت این پروژه پیشنهاداتی جهت رفع موانع و برنامه‌هایی برای طرح جهش تولید مسکن ارائه و در این باره اتخاذ تصمیم شد.   

وی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای تامین مسکن استان تشریح کرد: در سال ۱۳۹۹ بحث مسکن مهر در استان اصفهان اختتام یافت و در مجموع در سطح استان ۱۶۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: در مبحث تامین زمین برای بخش‌های مختلف اقدامات لازم بعمل آمده است لذا زمین مورد نیاز برای ساخت ۳ هزار واحد مسکن محرومین و ۵ هزار و ۸۰۰ واحد برای مسکن اقشار ویژه تامین شده است.  

 وی با بیان اینکه پس از سه مرحله ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان اصفهان بیش از ۱۱۶ هزار نفر متقاضی استفاده از این طرح بودند عنوان کرد: پس از بررسی شرایط و رسیدگی‌های لازم نهایتاً ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر تایید نهایی شدند که تا کنون بیش از ۱۱ هزار نفر مبلغ ۴۰ میلیون تومان اولیه را واریز کردند.  

قاری‌قرآن ادامه داد: با این وجود در کل استان اصفهان زمین مورد نیاز برای ساخت حدود ۴۳ هزار واحد تامین شده است.  

وی در خصوص برنامه دولت مبنی بر تولید یک میلیون واحد مسکونی در کشور طی یکسال و سهم استان اصفهان از این میزان توضیح داد: معمولاً از این تعداد بین ۷ تا ۱۰ درصد مشمول استان اصفهان می‌شود که چیزی حدود ۷۰ هزار واحد سهم این استان خواهد بود و این عدد برای ۴ سال حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار واحد می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان  با بیان اینکه ساخت این واحدها مطابق با تعاریف و زیرشاخه‌ها انجام می‌شود گفت:  بخشی از این مسکن توسط مردم تولید می‌شود و بخشی توسط انبوه سازان و بخشی نیز برای اقشار ویژه و مسکن محرومین تعریف می‌شود لذا حدود ۴۰ درصد از سهم کل، تحت عنوان طرح اقدام ملی یا طرح جهش تولید مسکن در مصوبه اخیر مجلس ابلاغ شده است. که می‌بایست در این باره برنامه‌ریزی صورت پذیرد.  

وی نکته مهم و اصلی در راستای ساخت این میزان مسکن را بحث تامین زمین آن دانست و عنوان کرد: وظیفه اصلی دولت تامین مسکن بوده و قدم بعدی تسهیلات مورد نیاز برای اجرای این پروژه است.  

قاری‌قرآن با بیان اینکه دستیابی به اهداف غائی این پروژه تعامل مناسب و همکاری ویژه تمامی دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد، ابراز امیدواری کرد: تا با برنامه‌ریزی بعمل آمده، فرآیند در نظر گرفته شده در وزارت راه و شهرسازی و اقداماتی که در سطح استان انجام می‌شود، طرح اقدام ملی به نتایج مطللوب برسد و نیاز مسکن برطرف شود.  

 گفتنی است هشتاد و سومین جلسه شورای مسکن استان به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و با حضور مدیران دستگاه‌های زیربنایی و خدماتی استان برگزار شد.