شناسهٔ خبر: 97369 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار سطح نارنجی هواشناسی

ادامه فعالیت سامانه بارشی در مناطق شمالی کشور

هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی درباره ادامه فعالیت سامانه بارشی در مناطق شمالی کشور هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی با صدور یک هشدار هواشناسی سطح نارنجی از ادامه فعالیت سامانه بارشی در مناطق شمالی کشور خبر داد. فعالیت این سامانه روز چهارشنبه هفدهم شهریور آغاز شده و اواخر وقت جمعه نوزده شهریور پایان می‌یابد و نوع مخاطره آن بارش باران، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید است.

منطقه اثر این سامانه روز چهارشنبه گيلان و نیمه غربی مازندران، روز پنج‌شنبه شرق مازندران و گلستان و روز جمعه گلستان و شمال و غرب خراسان شمالي پیش‌بینی شده و اثر مخاطره آن آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه بویژه در مناطق کوهستانی و خسارت ناشی از تندباد لحظه‌ایی است.

بنابراین اجتناب از تردد و اتراق در اطراف رودخانه‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات، آمادگی و اقدامات دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها و ... برای پیش گیری از آبگرفتی معابر، بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها، انتقال شلتوک به مکان‌های مسقف، خودداری از آتش زدن کاه کلش، اقدامات لازم توسط کارخانجات شالی کوبی جهت پوشش و ایمن‌سازی شلتوک‌های جمع آوری شده، توقف عملیات سمپاشی، محلول پاشی و کوددهی در باغات و مزارع، انتقال محصول بادام زمینی به مکان‌های مسقف و عدم چرای دام در ارتفاعات توسط عشایر و دامداران توصیه می‌شود.