شناسهٔ خبر: 97380 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان كرمان:

با بهره گيری از امکانات موجود سعی در جبران محدوديت های مالی حوزه راهداری را داريم

کرمانشاه - تردد جاده ای مديركل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان كرمان گفت: با توجه به حجم زیاد راه های نيازمند بهسازی، با بهره گيری از امکانات موجود، همواره سعی در جبران محدوديت های مالی حوزه راهداری را خواهيم داشت.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (كرمان)، سيد علی حاج سيد عليخانی مدير اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان گفت: حوزه راهداری استان كرمان در بیش از ۱۳هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه آسفالته كه حدود يك هزار و ۹۴۰ کیلومتر آن بزرگراه و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن راه شریانی است خدمات راهداری را به كاربران جاده ای ارائه می دهد.

حاج سيدعليخانی با اشاره به اين مهم كه استان کرمان از نظر طول، دومین شبکه طویل راه های کشور در اختيار دارد، افزود: درحال حاضر بيش از ۶۲۰ كيلومتر راه روستايی در دست احداث است، با توجه به اعتبارات قابل توجهي که در قانون بودجه ۱۴۰۰ برای راههای روستای پیش بینی شده است، اتمام این محور ها از ديگر اولویت کاری امسال ما خواهد بود.

وی همچنين به زياد بودن طول شبکه راه های آسفالته استان کرمان اشاره و افزود: در سال گذشته کلیه راه های شریانی استان مطالعه و نقشه نواری بهسازی آنها توسط مهندسان مشاوره استخراج شد و در حال حاضر نیازهای بهسازی محورها را به صورت مشخص و با برآورد دقیق در دسترس داريم، لذا استان كرمان از نظر توان فنی و مهندسی، هم در زمينه مطالعات و هم در زمينه اجرا در وضعيت خوبی قرار گرفته است.

حاج سيدعليخانی در ادامه گفت: کمبود اعتبارات، هم در حوزه نگهداری راه و هم در بخش نگهداری ابنیه ، به خصوص در حوزه ایمن سازی محورها به شدت احساس می شود، لذا برای جبران کمبود منابع، سعی ما همواره بر بيشترين بهره گيری از امکانات موجود بوده است كه به عنوان مثال براي صرفه جویی در هزینه ها، با ساخت یک دستگاه خط کش، قسمتی از خط کشی محورها را به صورت امانی انجام می دهيم .

وی به ديگر اقدامات راهداری در چهار چوب بهره وری پرداخت و افزود: تعداد ۶۴ دستگاه پل كه در اثر جاری شدن سيل های فصلی دچار صدمه شده بودند، بصورت امانی و با استفاده از توان راهداری استان بازسازی شدند، همچنين کارگاه باسازی و اصلاح علائم ایمنی با ترمیم شبرنگ تابلو های معيوب راه اندازی شده است، علاوه بر اين گاردريل هاي خسارت دیده نيز بازسازی شدند و مجددا" در محور های استان مورد استفاده قرارگرفتند.

مديركل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان كرمان خاطر نشان كرد: در بخش نگهداری رویه راهها، استفاده از روش بازیافت گرم آسفالت( احياي آسفالت بصورت درجا)، برای رویه های آسفالتی که دچار خرابی و فرسودگی شده اند، بکارگیری ماشین آلات جدید، اسلاری سیل جهت درزگیری آسفالت هایی که دارای ترک های زیاد و عميق هستند، طراحی و اجرای آسفالت های نازک حفاظتی از قبیل میکرو سرفیسنيگ ، SMA و ... از ديگر فعاليت هايی هستند كه در راستای بهره وری بیشتر منابع مالی حوزه راهداری شمال استان كرمان قرار دارند.