شناسهٔ خبر: 97383 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل بانک مسکن:

سقف وام مسکن جوانان یک میلیاردتومان شد/رشد ۷۷ درصدی مبلغ تسهیلات بانک مسکن در تولید مسکن/بانک مسکن تسهیلات ۲۱۰ هزار واحد مسکونی طرح جهش تولید را تامین می‌کند

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن جزییات تسهیلات یک میلیاردتومانی مسکن جوانان را تشریح کرد و سهم بانک مسکن را برای ارایه تسهیلات ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی ۲۱۰ واحد مسکونی برشمرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبرى وزارت راه و شهرسازى، محمود شایان مديرعامل بانك مسكن امروز ١٧ شهريور در نشست خبری که در ساختمان مرکزی بانک مسکن برگزار شد، به تبيين سياست های بانک در دولت سیزدهم پرداخت.

مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر اینکه سیاست اصلی بانک مشارکت در ساخت مسکن است، گفت: با توجه به شرایط تورمی و افزایش قیمت مسکن از سال گذشته برای افزایش وام مسکن جوانان به بانک مرکزی درخواست افزایش سقف اعتبار ارایه شد که در گام نخست تسهیلات مسکن جوانان به ۴۰۰ میلیون تومان در تهران افزایش یافت.

شایان ادامه داد: با توجه به افزایش مجدد قیمت در بخش مسکن، مجددا به بانک مرکزی پیشنهاد افزایش وام جوانان را ارایه کردیم که با مصوبه شورای عالی پول و اعتبار موفق به اخذ مجوز برای افزایش یک میلیاردی وام مسکن جوانان شدیم.

وی با اشاره به اینکه از امروز ارایه وام یک میلیاردتومانی مسکن جوانان  به تمام بانک ها ابلاغ خواهد شد، توضیح داد: با ابلاغ افزایش تسهیلات مسکن جوانان، افتتاح حساب مسکن جوانان نزد شعبات بانک مسکن با سقف یک میلیاردی انجام می‌شود.

شایان جزییات دریافت تسهیلات بک میلیاردی مسکن جوانان را تشریح کرد و گفت: تسهیلات مسکن جوانان در تهران به مبلغ یک میلیارد تومان، ۸۵۰ میلیون تومان در مراکز استان ها و شهرهای بزرگ شامل کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، شیراز و کرمانشاه و ۷۰۰ میلیون تومان در سایر استان‌‌ها به متقاضیان پرداخت می‌شود.

به گفته شایان، متقاضیان از امروز با افتتاح حساب مسکن جوانان و واریز ماهانه ۲۰۰ هزار تومان، ۱۵ سال بعد وام یک میلیاردی را دریافت می‌کنند.

وی اعلام کرد: متقاضیان تهرانی بعد از ۵ سال از افتتاح این حساب، با تغییر ضرایب مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان ها۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان می‌توانند برداشت داشته باشند.

مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: منابع تامین این وام حساب سپرده جوانان است و به همین دلیل امکان برداشت آن زیر ۵ سال وجود ندارد.

شایان با تاکید بر اینکه سیاست اصلی بانک در بخش اعتبارات مشارکت در ساخت است، افزود: بانک مسکن در سال‌های گذشته ۵۷ درصد از نظر تعداد و ۷۷ درصد از نظر مبلغ مشارکت در ساخت داشت.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه سهم بانک مسکن در تولید انبوه مسکن و طرح جهش تولید، ۲۱۰ هزار واحد مسکونی است، توضح داد: دولت سیزدهم برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی برای هماهنگ کردن سیستم بانکی در ارایه تسهیلات، در حال سیاستگزاری است.

شایان افزود: با تصویب مجلس مقرر شده تا سیستم بانکی ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به بخش مسکن تخصیص بدهد بر این اساس ۱۹ بانک خصوصی و دولتی مکلف به پرداخت آن هستند.

مدیرعامل بانک مسکن گفت:با معرفی متقاضیان به بانک مسکن، شعبات آماده ارايه تسهیلات هستند ضمن اینکه بانک مسکن آمادگی دارد بیش از سهمیه اعلام شده برای ساخت میلیونی مسکن در سال مشارکت کند.