شناسهٔ خبر: 97395 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در قالب طرح راهداری محوری انجام شد

انجام ۱۳ عملیات راهداری جاری و دوره ای در راه‌های شریانی و پر تردد کشور

رضا اکبری در جریان اجرای طرح راهداری محوری با تجمیع امکانات چندین اداره راهداری شهرستان‌ها در یک محور شریانی، بیش از ۱۳ فعالیت راهداری به صورت خاص مد نظر قرار گرفته و در محورهای شریانی ۱۰ کریدور اصلی کشور اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: براساس برنامه اجرایی طرح راهداری محوری، این طرح با توجه به کاهش نسبی ترافیک برون شهری و به منظور انسجام در اجرای عملیات راهداری جاری و دوره‌ای، با بسیج امکانات و نیروهای راهداری ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور در راههای شریانی و پرتردد، مطابق با برنامه زمان‌بندی تعیین شده از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون اجرایی شده است .

در این طرح ۱۳ فعالیت راهداری جاری و دوره‌ای به صورت خاص مد نظر قرارگرفته و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور با امکانات و نیروهای فعال راهداری موجود، با برنامه‌ریزی لازم جهت اجرای زمان‌بندی طرح و انجام اقدامات لازم را در ابتدا و شروع طرح نسبت به انجام این فعالیت‌ها اقدام کردند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین اظهار داشت : در مدت زمان اجرای این طرح یک میلیون و۴۷۱ هزار و ۷۰۶ مترمربع ، عملیات لکه‌گیری و حذف چاله و خرابی آسفالت انجام شده است ، همچنین در ۲۰ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی و پر تردد کشور ، عملیات تکمیل و احیای خط‌کشی‌ها با اولویت خطوط میانی انجام شد .

اکبری گفت : عملیات پاکسازی شانه راه و حاشیه راه دربیش از ۵۹ هزار کیلومتر راه شریانی انجام شد همچنین تسطیح حریم راه و اصلاح شیب شیروانی راه‌ها به طول بیش از ۱۳ هزار کیلومتر و اجرای عملیات شانه سازی یا تعریض شانه راه و اصلاح افتادگی شانه راه به طول ۵ هزار و ۸۶۷ کیلومتر از جمله دیگر فعالیت‌های راهداری محوری انجام شده در این طرح است .

وی با اشاره به اجرای ۳۷۴ هزار و ۷۷۰ مترعملیات درزگیری همچنین انجام عملیات تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه‌ای و طولی و تونل‌ها، به طول ۵ هزار و ۳۰۰ کیلومتر، خاطر نشان کرد : در مدت زمان اجرای طرح راهداری محوری هزار و ۳۰۷ مورد تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه‌ای انجام شد همچنین بیش ازهزار مورد تعمیر و بازسازی درزهای انبساط و نرده پل‌ها و ۶ هزار و ۵۰۰ مورد تنقیه پل‌ها و اصلاح و پاکسازی دستک‌ها و دیوارهای هدایت آب و رادیه و بریدها اجرایی شد .

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه از انجام عملیات‌های شستشو و رنگ‌آمیزی ابنیه فنی جاده به تعداد ۷۷ هزارو ۳۸۶ و همچنین اصلاح و تخلیه قنوها و تخلیه مصالح از حاشیه و کنار راه یا پشت دیوارهای حایل به تعداد۷۳ هزار و ۳۹۱ مورد خبر داد و‌ از نتایج اجرایی عملیات اصلاح ، تعمیر و رنگ آمیزی پایه تابلوها و تجهیزات نصب شده کنار جاده و حذف تابلوهای نادرست و غیر ضروری به تعداد ۱۷۴ هزار و ۹۲۵ مورد خبر داد .

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفتنی است طرح راهداری محوری در تمام ایام سال به صورت جاری در حال انجام بوده و توسط همکاران استان‌ها در سامانه جامع راهداری بارگزاری می‌شود .