به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به دنبال درگیر شدن اشیای خارجی در سیستم رانش شناور تبوک که منجر به خاموش شدن موتور رانش آن شد، با انجام عملیات غواصی برای بازرسی نواحی زیر آبی، وجود یک حلقه لاستیک بزرگ به همراه تورصیادی و طناب در پروانه و شناور تایید و عملیات غواصی و برشکاری در اعماق آب در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، فرآیند برشکاری لاستیک در اعماق آب با انجام چند مرحله عملیات غواصی انجام شد و پس از سه شبانه روز تلاش با بیرون کشیدن لاستیک پیچیده شده از اطراف پروانه این شناور آماده به کار شد.