شناسهٔ خبر: 97408 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واگذاری بیش از ۱۵ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن در استان ایلام

جلسه شورای تامین مسکن استان ایلام 1.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اعلام کرد: تا کنون ۱۵۳ هزار و ۸۸۲ مترمربع زمین برای احداث طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان واگذار شده است

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( ایلام)، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گزارش کاملی از آخرین وضعیت مسکن ملی استان ایلام در جلسه شورای تأمین مسکن این استان ارائه کرد.

بهادری با بیان اینکه در استان ایلام ۱۶۵۱۵ مورد ثبت نام برای مسکن ملی به ثبت رسیده است افزود: از این تعداد تا کنون ۳۰۲۵ مورد تایید نهایی شده واز این تعداد اشخاص تأیید شده نیز ۱۷۳۳ نفر اقدام به واریز سهم آورده ۴۰ میلیون تومانی نموده اند.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون ۱۵۳۸۸۲ مترمربع( بیش از ۱۵هکتار) زمین جهت احداث مسکن طرح اقدام ملی سطح استان واگذار شده ومراحل احداث ۳۲۹۰ واحدمسکونی توسط کارگزاریها طبق تفاهمنامه های مختلف ازجمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی( ره) ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ... اجرایی شده است.

بهادری در موردآخرین مراحل تکمیل مسکن مهراستان نیز گفت: با پیگیریهای انجام گرفته خوشبختانه ازمحل بند ب- تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹مبالغ قابل توجهی برای تکمیل مسکن مهر استان مخصوصاً مسکن مهر شهردهلران و زیرساختها و معابر مسکن مهردهلران و موسیان ازطرف سازمان ملی زمین و مسکن تخصیص پیدا کردو به زودی پرونده مسکن مهراستان بسته خواهد شد.

نوذری استاندارایلام دراین جلسه ضمن قدردانی ازجدیت و پی گیریهای اداره کل راه و شهرسازی استان وهمراهی سایردستگاهها درزمینه طرح اقدام ملی مسکن گفت: مسکن یکی از ضروریات و نیازهای عموم مردم خصوصاً قشر جوان جامعه است لذا برای رفع این دغدغه می بایست از تمام ظرفیتهای موجود استفاده شود.

وی پی گیری طرح اقدام ملی مسکن برای خانه دارشدن اقشار متوسط جامعه درشرایط کنونی را مهم دانست و افزود: همه دستگاههای نهایت همکاری در این زمینه را داشته باشند و طوری برنامه ریزی  شود که درانتخاب محل و همه مراحل اجرایی طرح اقدام ملی بحث آمایش سرزمینی و پدافند غیر عامل در نظرگرفته شود.