شناسهٔ خبر: 97413 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فعالیت ۱۵۱ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در استان اردبیل

کلیم اله وثوقی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از فعالیت ۱۵۱ شرکت حمل و نقل کالا، مسافر و بین المللی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)،کلیم اله وثوقی در بازدید از شرکت های حمل و نقل شهرستانهای گرمی و بیله سوارگفت: ۸۷ شرکت حمل و نقل کالا، ۵۴ شرکت مسافری و ۱۰ شرکت نیز در زمینه بین المللی درحال فعالیت هستند.

عضو شورای اداری استان اردبیل افزود: ۱۴ هزارو ۳۰۰ راننده پرتلاش با بیش از ۱۴ هزار ناوگان در بخش حمل ونقل کالا و مسافر شبانه روز به مردم عزیز خدمات لازم را ارائه می کنند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا کلیه دستورالعمل های بهداشتی به شرکت های حمل ونقل ابلاغ شده و نظارت ویژه ای نیز بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و هم چنین کنترل تجهیزات ایمنی ناوگان های عمومی توسط گشت های راهداری و ترابری بصورت مستمر درحال انجام است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل افزایش ۲۲ درصدی جابجایی مسافر در استان را یادآور شد و گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۶۰۷ هزار نفر مسافر جابجا شده است.

وثوقی حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم را اولویت اصلی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل دانست و خاطرنشان کرد: در ۵ ماه گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزارتن کالا در استان جابجا شده و بیشترین کالای استان هم از شهرستانهای اردبیل ، پارس آباد،نمین و بیله سوار حمل شده است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به عادی و روان بودن وضعیت حمل ونقل کالا و بار در استان از تلاش های شبانه روزی رانندگان سخت کوش و فعالان بخش حمل ونقل قدردانی کرد و گفت: بیش از ۱۲۹ هزار برگ بارنامه در مدت یاد شده صادر شده است.

وی با بیان اینکه مردم،رانندگان و صاحبان کالا می توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل اطلاع دهند افزود: در کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ راهداری به تخلفات شرکت‌ها وناوگان عمومی حمل و نقل کالا و مسافر رسیدگی ۹۷ رای صادر شد.