شناسهٔ خبر: 97425 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای امسال تاکنون انجام گرفت؛

۵۵۲ هزار تن صادرات و واردات کالا از پایانه مرزی پرویزخان

کرمانشاه - کرمی مدیر کل مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع صادرات و واردات کالا از پایانه مرزی پرویزخان به بیش از ۵۵۲ هزار تن کالا رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) ، فریبرز کرمی گفت: صادرات و واردات نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارند لذا مرزهای استان کرمانشاه به عنوان فرصت و کانونی برای افزایش مبادلات تجاری و گسترش روابط دوجانبه کشورمان با عراق محسوب می شوند.  

وی گفت: بیش از نیمی از صادرات سالیانه کالاهای غیر نفتی کشورمان به عراق از طریق پایانه های مرزی استان کرمانشاه انجام می پذیرد، که حتی با وجود شیوع بیماری کرونا و در ایامی که اکثر مرزهای زمینی کشور تعطیل بودند پایانه مرزی پرویزخان با حجم بالایی از صادرات مواجه شد.

وی گفت: ۱۷۶ هزار و ۱۴۷ تن کالا توسط ۶ هزار ۸۴۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل کالا از پایانه مرزی پرویزخان به داخل کشور بارگیری شده است و ترانزیت ورودی کالا ۱۷۸ هزار و ۷۰۴ تن است و ۶ هزار و هفتاد و یک دستگاه ناوگان غیر ایرانی جابجای کالا را انجام داده اند.

وی افزود: توسط ۲ هزار و ۸۶۰ دستگاه کامیون ایرانی ۴۹ هزار و هشتصدوسی و نه تن کالا از پایانه مرزی پرویزخان صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: واردات کالا از پایانه مرزی پرویزخان ۱۴۶ هزار و ۹۸۰ تن است که توسط ۵ هزار ۵۰۶ دستگاه کامیون ایرانی و ۳۴۱ دستگاه کامیون عراقی انجام شده است.

کرمی در پایان افزود: ۱۷ هزار و ۵۰۵ دستگاه خوردی ایرانی و ۱۰ هزار و ۵۲۴ دستگاه خودروی عراقی مقدار ۵۵۲ هزار ۴۴۸ هزار تن کالا را در پایانه مرزی پرویزخان جابجا کرده اند.