شناسهٔ خبر: 97432 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران خبر داد:

بهره گیری از تمام ظرفیت های مازندران برای ساخت مسکن

بهره گیری از تمام ظرفیت های استان برای ساخت مسکن مدیر کل راه و شهرسازی استان در راستای اجرای سیاستهای وزیر راه و شهرسازی و تبیین روش ها و شیوه های اجرای کار در جلسه شورای معاونین از بهره گیری تمام ظرفیت های استان برای ساخت مسکن و اجرایی شدن اهداف وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، در پی نشست وزیر راه و شهرسازی با مدیران کل راه و شهرسازی استان ها، نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران ضمن بررسی ظرفیت های استان در این حوزه از معاونین خود در بخش های مختلف خواست تا پیشنهادات خود را درباره روش های تکمیل و انجام طرح ها و پروژه ها ارائه نمایند.

وی با تاکید براینکه براساس دستور وزیر راه و شهرسازی باید شرایطی را دراستان ایجاد کنیم و مشوق هایی را برای سرمایه گذاران در نظر بگیریم و تلاش کنیم تا مردم برای مشارکت در پروژه های حوزه راه و شهرسازی پیشگام شوند.

نظری اولویت اداره کل راه و شهرسازی استان را استفاده از توان بخش خصوصی برای آغاز و تکمیل پروژه های عمرانی دانست و یادآور شد در حوزه حمل و نقل باید به دنبال راهکارهای جدید برویم و زیرساخت های مهم استان را با این راهکارها احداث و یا تکمیل نمائیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به سیاست وزیر راه و شهرسازی درخصوص لزوم حمایت ویژه دولت برای تامین مسکن کم درآمدها خاطرنشان ساخت، تولید سرانه مسکن در استان با توجه به اینکه سه قشر با درآمد بالا، میان درامدی و اقشار ضعیف در برنامه تامین مسکن قرار دارند، افزود: اقشار متوسط نیازمند حمایت دولت و استفاده از تسهیلات و سایر حمایت ها هستند. همچنین اقشار کم درآمدی و ضعیف جامعه نیز نیاز به حمایت های ویژه دولت دارند تا مسکن آنها تامین شود زیرا خود توان انجام آنرا ندارند و دولت با برنامه های حمایتی ویژه حامی آنهاست.

نظری با اشاره به کار خوب راه اندازی صندوق توسعه مسکن در کشور یادآور شد: زمین – خدمات – تامین منابع مالی – مواد و مصالح ساختمانی و توان فنی و مهندسی را از جمله پیش نیازهای تولید مسکن عنوان و افزود: در استان زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن شناسایی و براساس برنامه ، مسکن مورد نیاز ساخته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به حمایت دولت برای تامین مواد و مصالح ساختمانی گفت: برای تامین سیمان و فولاد مورد نیاز برای ساخت مسکن با تفاهم نامه صورت گرفته راه و شهرسازی و وزارت صمت این مشکل مرتفع خواهد شد.

وی راه اندازی صندوق توسعه مسکن را اقدامی موثر برای تولید مسکن عنوان و گفت: از آنجایی که مقرر شد تا بسیاری از درآمدها از جمله فروش املاک و مستقلات به صندوق توسعه مسکن واریز شود، از این طریق امکان کمک به اقشار مختلف جامعه برای انجام پروژه های حمایتی و تکمیل آنها وجود دارد.

نظری با اشاره به اعتقاد وزیر راه و شهرسازی به تکریم ارباب رجوع یاآور شد: در هر شرایطی باید پاسخگوی مردم بود و حتی اگر کاری از دستمان بر نمی آید با بیشترین احترام و تواضع آنان را مشایعت نماییم.