شناسهٔ خبر: 97433 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی مازندران خبر داد :

بهسازي و آسفالت محورروستايی پارچ -متکازین -ولو شهرستان بهشهر

مازندران رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی مازندران از بهسازي و آسفالت محور روستاي” پارچ - متکازین - ولو” شهرستان بهشهر به طول۲ و نیم کیلومتر با صرف اعتباري بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزتارت راه و شهر سازی (راهداری مازندران ) سعید نصر اظهار داشت: بهبود وضعیت راه‌های روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه‌ به شمار می‌روند، کمک کرده تا مسیر کشور برای دستیابی به توسعه پایدار را نیز هموار کند.

وی همچنین در خصوص رعایت استانداردها در ساخت راه‌های روستایی گفت: ساخت راه‌های روستایی طبق مشخصات این راه‌ها که در ضوابط و آیین نامه‌های ابلاغی کشور وجود دارد انجام می‌شود، اما معتقدیم با توجه به محدودیت منابع مالی ، باید در این پروژه‌ها مثل سایر طرح‌های اقتصادی، اعمال مهندسی ارزش بشود چراکه با توجه به ظرفیت راه‌های روستایی به لحاظ تعداد خودروها و تناژ عبوری از این راه‌ها و نیازهای توسعه‌ای مناطق روستایی، باید مهندسی ارزش در ساخت این راه‌ها جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

نصر افزود: نقش راه‌های ارتباطی و جاده‌ها در مناطق روستایی همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و این مساله در استان نیز از گذشته‌های دور و نزدیک جزو دغدغه‌های مهم مسوولان به شمار می رود.

نصر خاطر نشان ساخت : مازندران داراي ۷۸۴۴ كيلومتر راه روستايي بوده كه مقدار ۴۱۴كيلومتر از آن در شهرستان بهشهر واقع شده که این مقدار ۱۴۳ کیلومتر آسفالته است.