شناسهٔ خبر: 97435 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

سیلابی شدن مسیل‌ها و خطر صاعقه در مناطق شمالی کشور/ بارش در برخی مناطق جنوبی

آبگرفتگی معابر کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و خطر صاعقه در مناطق شمالی کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز هجدهم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی امروز و فردا در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی در بعضی ساعات بارش باران و رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد و در ارتفاعات هرمزگان و جنوب فارس در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. روزهای شنبه و یکشنبه نیز در ارتفاعات مازندران بارش پراکنده و خفیفی رخ خواهد داد. 

وی ادامه داد: طی امروز و فردا در شرق کشور به ویژه در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پدیده غالب خواهد بود که در بعضی از ساعت سبب خیزش گردوخاک می‌شود. آب‌های دریای خزر و همینطور بخش‌هاس شمالی و مرکزی خلیج فارس نیز امروز و فردا مواج و متلاطم خواهد بود.

رفیعی گفت: با توجه به شدت بارش‌ها که به شکل رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد بود، امروز در شرق استان مازندران و گلستان و روز جمعه در گلستان و مناطق شمالی و غرب خراسان شمالی آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و خسارات ناشی از تندباد لحظه‌ای وجود دارد.

وی افزود: آسمان تهران امروز صاف خواهد بود و گاهی اوقات وزش باد را تجربه می‌کند. حداکثر دما در تهران امروز به ۳۲ درجه بالای صفر رسیده و فردا نیز همین دما را تجربه خواهد کرد. حداقل دما نیز در تهران ۲۳ درجه بالای صفر است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: گرمترین مرکز استان دیروز اهواز با دمای حداکثر ۴۶ درجه بالای صفر و بعد از آن خرم آباد با دمای ۴۲ درجه بالای صفر گزارش شده است. خنک‌ترین مرکز استان امروز شهرکرد با دمای ۷ درجه، اردبیل ۱۱، زنجان، همدان و قزوین ۱۲ درجه بالای صفر خواهند بود.